DispersionsDispersions   Distribució cronològicacronològica
Distribució
  Distribució geogràficadialectal
Distribució
  Lemes:
  reset   aplica
agape F 10 oc.
àgape F 19 oc.
Incloure lemes secundaris
  Filtres
 
     Filtre per autor
     Filtre per títol
     Filtre per any de publicació
     Filtre per tipus  
     Filtre per traducció  
     Filtre per varietat  
CTILC (1833-2018)
Imprimir  
CONCORDANCES D'UN LEMA
  Enrere Nova consulta
 
 
Lema:  Coincident amb àgape Freqüència total:  29 CTILC1
  Mostra sobre el resultat     Quantitat:  aleat. línia punt a punt Quantitat per pàgina: 
  Ordenació:
referències integrades

és fonament i condició necessària per a la pregària. L'amor fratern, l'àgape, no és una elucubració espiritual que pugui prescindir de la realitat
de l'amor del dimoni, l'eros per excel·lència i de l'amor de Déu, l'Àgape en majúscula. Diu el dimoni: "Per a nosaltres un humà és, més que
"domini" i llibertat d'"indiferència"; de l'amor en éros i agàpe. D'ací, encara, que l'últim reducte de la ment no sigui només una
la de l'amor. Sé que l'amor de què parla l'evangeli és abans de tot agape, és a dir, do generós d'un mateix als altres sense espera d'un
als altres sense espera d'un retorn. Però entre l'eros i l'agape no hi ha pas oposició, i a força de tallar l'agape de totes les
i l'agape no hi ha pas oposició, i a força de tallar l'agape de totes les seves arrels eròtiques —en el sentit profund del mot—
veritat cerca una "forma nova" per a realitzar-se en el temps. L'amor (àgape) a l'home que no ha estat assolit per la predicació cristiana, que no es
la seva pròpia veritat, perd la seva identificació... Aquest amor —eros i àgape— impulsa Tillich cap a la reconciliació de l'home amb Déu, amb ell mateix
doncs, que presenta l'antropologia cristiana, "sexe", "eros" i "àgape", hom en pot treure la idea del que entenem per sexualitat en la
terreny d'anarquies en lluita, en el qual l'amor i el matrimoni —eros i àgape— s'emportarien la part més petita, i la sexualitat desbridada
així com des dels seus primers orígens, afegint a la Cena eucarística "l'àgape", es manifestava tota ella congregada entorn del Crist pel lligam de
dóna en Crist crucificat. Vitupera la forma poc correcta de celebrar els agapes eucarístics, i amb això té ocasió de transmetre el relat (d'origen
de la Seu de Lleida —amb escenes del Nou Testament— i als àgapes del refetor de peregrins al claustre de la mateixa catedral, així com a
á Alella, hon se dona un pom de flors, la creyem originaria del agapes dels primitius cristians. Entre les creus hon recordam se celebra aytal
(1 Cor. c. 11.) Germans, quant vos congregáu, per los ágapes, ja no es per celebrar la cena del Senyor. Perque cada hú menja allí
reunió s'assentá á la taula qu'havía dins, á l'escena. Era el "agape" de les visions, la consagració del dolor causat al geni. He dit del
mig de la societat, el reafirmament d'una praxi eclesial entesa com a àgape, com a acompliment de l'amor entre els homes, permet ara a molts
de Forlí que ara explicarem. Franciscans i dominics es van reunir en un àgape fraternal, i en aquesta ocasió el superior dels franciscans del convent
de la plaça Vella; vitrines i safates resplendeixen amb l'àgape d'embotits i viandes; i rere el mostrador de la cansaladeria, el pitet
de l'home com una realitat amb dos caràcters: la indigència i l'àgape, la llunyania respecte de l'infinit i la proximitat amb l'infinit. Hegel
del sabbat—, dia de la resurrecció de Jesús, per celebrar l'àgape fratern, això és, la benedicció del calze i la fracció del pa,
fa claudicar fins i tot els savis», i convida a la sobrietat absoluta. L'àgape L'àpat monàstic és un dels darrers testimonis de l'antic costum de
L'àpat monàstic és un dels darrers testimonis de l'antic costum de l'àgape, l'àpat fraternal que en temps dels apòstols acompanyava la celebració de
una cala, els nautes posaren peu a terra en cerca de xivarri, àgape i dones; i nosaltres, els pàries, ens emparàrem de la nau i
Joan i de la seva comunitat. Tots junts, aplegats en comunió fraterna d'àgape, en to confidencial, podien parlar moltes estones i explicar-se amb molta
la sensualitat eròtica i virginal d'amor, per tant, humana, cristiana, d'àgape, entre la relació d'Ell i Ella, entre un home i una dona de carn i ossos,
Així doncs, allò que tant el cristianisme com el platonisme van anomenar Agape, i que es va manifestar, entre altres realitzacions, en forma d'amor
ressonància amb l'ànima de l'univers viu. Efectivament, la parella Eros-Agape posseeix una dimensió còsmica o sobrenatural. A la Xina, l'acte carnal es
i el temps mesurat pel cor.» En totes les cultures, el binomi Eros-Agape vincula l'humà amb el diví. L'èxtasi que propicia se sol identificar