DispersionsDispersions   Distribució cronològicacronològica
Distribució
  Distribució geogràficadialectal
Distribució
  Lemes:
  reset   aplica
aerostació F 25 oc.
Incloure lemes secundaris
  Filtres
 
     Filtre per autor
     Filtre per títol
     Filtre per any de publicació
     Filtre per tipus  
     Filtre per traducció  
     Filtre per varietat  
CTILC (1833-2018)
Imprimir  
CONCORDANCES D'UN LEMA
  Enrere Nova consulta
 
 
Lema:  Coincident amb aerostació Freqüència total:  25 CTILC1
  Mostra sobre el resultat     Quantitat:  aleat. línia punt a punt Quantitat per pàgina: 
  Ordenació:
referències integrades

a l'idioma". 2. Els espectacles no literaris: el circ i l'aerostació. "Espectacles que modernament s'han agrupat en el circ i el
autors, recollida en el present treball, que, malgrat sentir afecte per l'aerostació, en topar, en una fase del seu desenvolupament, amb un tipus d'exhibició
desenvolupada de ple en el segle següent, i, en aquest sentit, l'aerostació es convertí en un símbol de la confiança de l'home en superar les
els estrets contactes existents entre el desenvolupament de l'aerostació i el finançament del sector dirigent (aristocràcia i alta burgesia),
productius (ciència, transport i enginyeria bèl·lica) i esportius de l'aerostació. Un nou grup professional, procedent dels rengles del propi poble,
cistella per un trapezi, que canalitzà als professionals del circ cap a l'aerostació, fou possible gràcies a l'adopció d'una altra mesura de tipus econòmic:
la cistella pel trapezi i els globus de gas pels d'aire calent, l'aerostació hagués passat a la posteritat com una de tantes empreses que l'home ha
i 1850. En conseqüència, els models a seguir en presentar l'aerostació com un espectacle eren els dos derivats de l'experiència no tripulada i
(vegeu il·ls. 559 a 573). En els inicis de l'aerostació, el model "montgolfier" donà vida a les bombes de tela i paper, mentre
de l'espectacle aerostàtic i les conseqüències artístiques de l'aerostació centrades en els models aerostàtics i el disseny de les bombes, els
divina), el vestuari i el maquillatge. Una de les aplicacions de l'aerostació des dels inicis de les primeres experiències fou la de l'espectacle, el
a la sèrie de pintors (Bouche, Daumere, Maurell,...) que divulgaren l'aerostació als Països Catalans. Quan els professionals del circ i els gimnastes
de cadascú; però, a mesura que els professionals del circ conreaven l'aerostació, augmentava, en proporció inversa a la cultural, la influència dels
buscà aquell protector que més s'adigués amb el seu treball, i la de l'aerostació escollí en funció del risc que envoltava qualsevol viatge, incrementat,
ell, Arban establia diferències respecte als altres professionals de l'aerostació i àdhuc, qui ho sap, respecte als altres artistes de l'espectacle en
l'admiració del públic i, en conseqüència, els professionals de l'aerostació, companys del circ, no l'adoptaren com a vestimenta, malgrat ser molt
(cadafals, teatres-jardins, places de braus)). Des del mateix inici de l'aerostació, la vessant espectacle es manifestà en el lliurament d'una quantitat per
visual dels moviments històrics que conduïren a la descoberta de l'aerostació, com hem expressat en analitzar els fonaments de l'espectacle aerostàtic,
forma, el volum i el color mateix de la bomba condicionen l'estètica de l'aerostació, efecte demostrat per la variació formal introduïda des del principi: a
de paper prismàtiques i esfèriques que aparegueren en els inicis de l'aerostació, i els diversos tipus de globus aerostàtics que es confegiren. L'evolució
mai no oblidà la relació vol-au. Si donem una ullada a la història de l'aerostació ens adonem que la tendència a servir-se dels models volàtils per
exploten a gran altura, i l'espetec intermitent de les traques aèries. L'aerostació en general i l'espectacle aerostàtic en particular permeteren tenir una
la representació paisatgística i urbana reberen un gran impuls de l'aerostació, comparable al desenvolupament del traçat panoràmic topogràfic. En
els objectius dels ocells i dels homes són divergents. Al principi de l'aerostació, els homes ja s'adonaren del resultat visual inèdit obtingut des de la
estat obtingut el trofeu per l'aviadora anglesa Lady Bailey. El trofeu d'aerostació de 1927, que no havia estat atorgat, ha estat conferit al Major