×
Filtres |
|
|
|
|
Lema: Coincident amb alumne |
Freqüència total: 6946 |
CTILC1 |
que ningú no escoltava, i cursets de llengües als quals, a manca d' | alumnes | , assistien els membres de les juntes per disciplina i per cobrir | davant de tots, i a mesura que es succeïen els cursos, la seva condició d' | alumne | model era una mena de canongia que no li disputava ningú. En qüestions de | amb el mínim de fe i el mínim d'efusió necessàries per ésser un | alumne | perfecte." El món de Ferran era el món exclusiu del col·legi, des de les | de produir-se, era la normal i la correcta, i l'única forma d'ésser un | alumne | exemplar. Quan va sortir del col·legi, es va topar amb el món del carrer | ; per tal de convèncer-se'n, n'hi ha prou de considerar com s'ho fa un | alumne | per arribar a aprendre la història: la redueix a un cos descarnat, les | a pleret l'aire i el sol. Cada mestre no tenia més d'una trentena d' | alumnes | . La classe era neta, polida. Cada alumne tenia el seu pupitre espaiós. A | no tenia més d'una trentena d'alumnes. La classe era neta, polida. Cada | alumne | tenia el seu pupitre espaiós. A l'escola municipal teníem unes taules | ploure-li nois. Un dels millors esquers era que feia portar als seus | alumnes | gorra i bata d'uniforme. La bata amb les inicials de l'alumne brodades | als seus alumnes gorra i bata d'uniforme. La bata amb les inicials de l' | alumne | brodades amb seda a les solapes, la gorra amb l'escut del poble i el nom | força cants, en solos i en chors, desfilades, giragonses, evolucions dels | alumnes | i força versos de Verdaguer. /La mort del rossinyol\, recitada | a dinar, o em baldarà a fuetades. Així he vist que ho feia amb els altres | alumnes | , i el dia que vaig veure el fuet penjat darrera la porta de la seva | Prou!", vaig comprendre quina mena de respecte i d'obediència tenien els | alumnes | per aquell mestre. Jo escruto l'oncle amb els ulls, voldria que fos | Després, un dia, amb gran sorpresa nostra, va fer pujar a la tarima un | alumne | dels més avançats i ell va anar-se'n. El company tenia l'ordre d'apuntar | Jo m'havia fet aquesta pregunta altres vegades. El Girona era l'únic | alumne | que anava un any més avançat que nosaltres, perquè en obrir-se el | després d'un dia d'exàmens. I no insistiré més. Després escollí altres | alumnes | , entre els més jovenets com jo. Els mateixos nois ho van declarar més | de lliurar-me a la disbauxa solitària o col·lectiva que regnava entre els | alumnes | del col·legi. No me'n vaig alliberar del tot ni de bon tros; però el fort | i això fa que en cada classe de Retòrica es doni el cas que uns quants | alumnes | es creguin poetes. Ens advertí que no havíem de caure en aquest error. | seva cambra, on passava hores i hores tancat. De vegades cridava un dels | alumnes | —tres o quatre eren els seus preferits—; els altres mormolaven d'ell, i | nosaltres, de la seva frescor. Era una felicitat! Hi havia tres o quatre | alumnes | més avançats d'anys que la majoria de nosaltres, entre ells el Girona, el | Saltàvem a uns terrats baixos on unes noies, germanes, cosines o veïnes d' | alumnes | , que eren les nostres petites promeses, ens venien a veure. Les coses que | aplicat i intel·ligent que jo, però el seu destí, com el de tants altres | alumnes | d'aquell desastrós col·legi, fou de no acabar ni el batxillerat. La seva | donat els naturalistes i els que tenien en castellà i en català. Diversos | alumnes | sabien allò que ensenyava l'assignatura, però cap no mostrava tenir una | gabinet d'Història Natural el professor em distingí per damunt els altres | alumnes | . Ell anava a fer tertúlia en una farmàcia del carrer de Llobera, dit | ell fer veure que no s'havia adonat de la meva persona, que els altres | alumnes | la descobrien tan clarament com jo. I tot era parlar-ne en sortir de | tan clarament com jo. I tot era parlar-ne en sortir de classe. Per un | alumne | del mateix curs meu que era practicant a la farmàcia del carrer de | que havia començat tan bé. Quant a mi, deia que podent ésser un bon | alumne | , com ho havia demostrat, havia esdevingut un pedant i un orgullós | moment. Donaria tots els meus versos per saber tot el que sap aquell | alumne | balbuç, del qual em mofava, fill d'uns forners de la placeta de | Nàutica de Barcelona havia estat tancada uns quants anys per manca d' | alumnes | . El vell mariner aconsellava a l'oncle que el seu nebot fos qualsevol | estès cap a l'encerat, tot donant una explicació de gramàtica als meus | alumnes | . Fou un instant, menys d'un minut. Els ulls se m'aclucaren, em vacil·là | ciutat de muntanya, cansat de viure entre pagesos. Amb el moblatge i els | alumnes | s'havia quedat també els ajudants. Jo havia estat recomanat com el millor | Però després em van tornar a admetre al·legant que els dolia de perdre un | alumne | com jo. Durant alguns mesos, a la nit veia les cametes de la noia | sortir una reflexió epistemològica sobre el llenguatge literari. Els meus | alumnes | i els meus amics ho saben. Quan em troben per la facultat, a vegades, em | en les teves classes de filosofia més d'un cop, i hauràs dit als teus | alumnes | aquell missatge que potser resumeix l'esperit kantià, si més no, de la | signe de status. En una classe el professor té més espai que els | alumnes | . A més a més els veu a tots, mentre que ells no es veuen o, en tot | la naturalesa. Que és natural que el professor tingui més espai que els | alumnes | o que el mossèn en tingui més que els feligresos i fins i tot que el rei | els rars costums de la qual mantenien separada de les seves companyes. | Alumnes | i mestres l'evitaven i detestaven. La directora esperava trobar un motiu | de la cultura, que, en bona lògica, haurien d'haver transmès als seus | alumnes | . I ja que no una cultura que els distingís, han pretès —i dissortadament | tots els meus condeixebles excepte un parlaven el català. Avui, els | alumnes | que hi ha han estat educats a casa seva en castellà, almenys en un | deixava el catedràtic Rubió i Lluch a una cerimoniosa distància dels seus | alumnes | . L'alta tribuna, la toga i la birreta, i la farsa legal d'haver-nos d' | la formació d'una escola, el convertir-se el catedràtic en mestre i l' | alumne | en deixeble, no és possible sinó amb el contacte directe en la vida de | Mancaven d'escalf i d'amenitat les seves explicacions: reservat amb els | alumnes | , mancava d'efusió i de dots d'apòstol. "Els deixebles de Milà, en | anys més enllà, en el curs d'investigació, que, reduït a quatre o cinc | alumnes | , sovint fèiem a casa seva, tenint a mà els llibres de la seva biblioteca. | cada catedràtic, després d'una salutació de breus minuts, llicenciés els | alumnes | . El primer dia de curs ho era pràcticament de festa, tant que els forans | fora de la cleda universitària. Un dia va incorporar-se al petit grup d' | alumnes | un home alt, magre, d'ulls grossos i enfonsats, brillants com de febre; | Lletres, però ens retrobàrem amb en Reventós a l'hora d'examinar-nos, com | alumnes | lliures, del darrer curs de Dret. Junts i sols vàrem passar la nostra | docte de la conversació. De la mateixa manera, a l'escola de dibuix, els | alumnes | són copsats en el moment quasi improbable (a força de veritat) de | pànic: de gust, de moral, de llenguatge. "Us ho prego —diu Agustí al seu | alumne | —, mai no cregueu els qui us diran que el que és raonable és enemic del | Junoy ens sobten cada vegada com en la nostra vida escolar ens sobtava l' | alumne | nou que venia a mig curs i havia tastat la llibertat de l'Institut i ens | por volguda de la clandestinitat. Els llibres de J. M. Junoy, com aquell | alumne | , són una mica els nostres animadors i els nostres iniciadors. Però també | De Sanctis Un professor que respectava les possibilitats originals dels | alumnes | . Figureu-vos: fins es descuidava de passar llista! Leonardo Coimbra El |
|