×
Filtres |
|
|
|
|
Lema: Coincident amb apetit |
Freqüència total: 433 |
CTILC1 |
dels instints possessoris. Tècnicament, potser sí: potser és això, un | apetit | desordenat —desordenat, remarcaria un moralista— de riqueses. | cremada vilment, destruïda per un intrigant eclesiàstic dominat per l' | apetit | del diner, per la més sòrdida de les avarícies! La topada de don Tomàs i | dels Borges, posada com a exemple d'exultació vital, de triomf de l' | apetit | múltiple i insaciable). La realitat, per a l'home cristià anterior al | més desvetllat per les distincions que hom pot introduir-hi. Aquest | apetit | de coneixença objectiva constitueix un dels aspectes més negligits del | hora parava per dinar fruits saborosos, plaents a l' | apetit | , i que no treien la set de les bevendes nectarines, | uns gustos tan abundants per a triar i complaure llur | apetit | , per molt que fos voluble. Adam, i amb ell la seva esposa Eva, | Ciència, i també necessita la temprança damunt de l' | apetit | , per a conèixer fins a quin grau pel seny és continguda; | prescrit: la Mort. Vigila, doncs, governa't els | apetits | , per tal que no et sorprengui el Pecat, i la Mort, l'ombrívol | em va arribar una olor molt saborosa, plaent a l' | apetit | , més agradívola que el perfum del fonoll o la mamella | I, mentrestant, arriba ja el migdia, i un voraç | apetit | se li desperta, atiat per la flaire saborosa d'aquell | no pas el tacte, sinó el gust; quan pensen calmar llur | apetit | , en lloc de fruita roseguen unes cendres amargoses, | se n'apartà llavors que s'enviliren servint llurs | apetits | ; des d'aleshores, d'allò servit van agafar la imatge, | elogi, nascudes i educades per al gaudi de l' | apetit | lasciu, per a les danses, vestits i càntics, i fer anar la | de conducta, a força de ser estricta, desproveïa els indígenes dels | apetits | més elementals, els indis procreaven, o intentaven procrear, a toc de | més tard el Bandello. L'espessa tribu dels Borges, caiguda amb un genial | apetit | sobre la Roma pontifícia seria un signe més, encara, d'un expansionisme | l'ordre natural, de preocupacions superiors, servint la veritat contra l' | apetit | transitori, edificant i no destruint, esmenant i no corrompent, | les portes, a l'hora que l'optimisme salvatge d'una sang bullenta i l' | apetit | intel·lectual, vigorós i insaciable, ens encaren agosarats amb els | que els criminals han estat descoberts a base de singularitats de llurs | apetits | . Veiam: què menja, aquest elefant, i quant en menja? —Veureu: quant a | —Això promet, també —digué l'inspector.— Ja us deia que els | apetits | de l'animal no serien pas males pistes. Telegrama número 3: | una mica la meva història. Mentre la gent era encara al saló, esmolant l' | apetit | per al dinar, i inspeccionant fredament els darrers vinguts, el criat | dels quatre ous ferrats sobre els quatre tosts esponjosos, d'haver un | apetit | formidable —senten com martellegen furiosament dins llur cap els ritmes | no és l'únic òrgan de les nostres afirmacions. És indubtable que els meus | apetits | són afirmacions d'una necessitat transitòria que s'ha produït en mi. Si | i en faci una altra. En els propòsits, que no sempre coincideixen amb els | apetits | i els anhels, sol dominar el treball de la intel·ligència. Un propòsit | intel·ligència. Un propòsit suposa una interpretació intel·lectual dels | apetits | i dels anhels i una previsió intel·lectual d'allò que hauria d'ésser un | d'ésser un acte futur. No cal, doncs, confondre els propòsits ni amb els | apetits | ni amb els actes. Quedem que els apetits i els actes són afirmacions | els propòsits ni amb els apetits ni amb els actes. Quedem que els | apetits | i els actes són afirmacions d'origen no intel·lectual. La fam és la | són afirmacions d'origen no intel·lectual. La fam és la manifestació d'un | apetit | de menjar, com la son és la manifestació d'un apetit de dormir. L'ambició | la manifestació d'un apetit de menjar, com la son és la manifestació d'un | apetit | de dormir. L'ambició és un anhel de poder. La fe és un acte. L'amor és | acte. L'amor és un estat de l'ésser que participa de la naturalesa de l' | apetit | , de l'anhel i de l'acte. I tant la fam, com l'ambició, com la | de l'enteniment. Cal no confondre l'afirmació implicada en els | apetits | i en els actes amb la funció de judicar-los. Desencaminaria la meva | si m'entretenia a puntualitzar això que és el judici d'un acte o d'un | apetit | , que no es diferencia essencialment del judici que ens pot merèixer una | Aquests judicis entren en el camp de l'activitat moral i relacionen l' | apetit | i l'acte amb un principi de bondat, mentre que l'afirmació de la meva | de la mateixa naturalesa que les afirmacions contingudes en els nostres | apetits | , en els nostres anhels i en els nostres actes? He dit abans que la fe és | que opera en nosaltres els actes i suscita en les nostres ànimes els | apetits | i els anhels? Per pensar cal una voluntat anterior al pensament; cal una | única en la substància, diversa en les formes de la seva manifestació. L' | apetit | no és l'anhel, ni és l'amor, i els tres són sols preludi de l'acte al | preludi de l'acte al qual es determina l'home pel seu franc voler. Però | apetit | , anhel, amor, franc voler i acte són aspectes d'una mateixa i única | n'extreu les idees generals. I amb el nom de voluntat resumien l' | apetit | intel·lectiu i el lliure albir. Trobo encertada l'opinió de Kant quan | al Bé, però pot no moure's envers ell i decantar-se al mal. El seu | apetit | l'inclina al Bé, però el seu lliure albir el deixa en franquícia per a | a distingir la Voluntat del Juí. El cert és que una cosa són els meus | apetits | i els meus actes, fills uns i altres de la Voluntat i una cosa ben | com hi ha un sentit estètic podem dir que hi ha un sentit moral. Els meus | apetits | i les meves accions així que neixen en les arrels de la Voluntat tant | pel meu sentit moral. I és que el meu sentit moral té una norma per cada | apetit | i per cada acció i, quan aquests s'assemblen a llurs normes, el sentit | el meu sentit moral? Com elabora la norma per mesurar la bondat dels | apetits | i de les accions humanes? És aquesta norma un producte autònom del meu | És aquesta norma un producte autònom del meu sentit moral? Jo sé que tot | apetit | i tot acte conscients meus provoquen immediatament la sentència del meu | de la cosa ho és el seu color. Així que apareix a flor de consciència l' | apetit | o que els inicis de l'acte esdevenen conscients es produeix el judici del | la consciència humana i que en eixint a l'horitzó il·luminat per ella els | apetits | i els actes quedessin embolcats de la seva llum. Però aqueixa norma del | i en el qual pouen les raons d'apaivagar llurs dubtes, de fortificar llur | apetit | de durar, d'acaronar llur nostàlgia. Si la cultura és principalment | la mateixa mena. És igualment una propietat comuna a tots els animals l' | apetit | d'unir-se per a la procreació i una certa cura dels que han estat | sinó que també el coratge disposat al perill, si és empès pel propi | apetit | i no per la comuna utilitat, ha de rebre el nom d'audàcia abans que el de | Però no té sentit que aquell a qui el temor no abati sigui abatut pels | apetits | , i que qui s'ha mostrat invencible per la fatiga sigui vençut per la | a la natura. Dues són les forces naturals de l'ànima: l'una és l' | apetit | , en grec dit hormé, que els homes ací i allà arrossega; l'altra |
|