×
Filtres |
|
|
|
|
Lema: Coincident amb aritmètic |
Freqüència total: 289 |
CTILC1 |
ell. —Sí. —Estudia? S'inclina sobre el llibre, on veu tot de problemes | aritmètics | , però el noiet ara somriu, tomba unes pàgines. Ell xiula, admirat, perquè | el camp d'aviació militar, hem tocat i hem presenciat aquesta cosa freda, | aritmètica | , imposant, que en direm l'administració americana. El vol sobre el canal | (progressió geomètrica) i les substàncies molt a poc a poc (progressió | aritmètica | ). La conseqüència darrera era fatal. La fam; però la fam portada a | revés. Els naixements d'infants s'escauen molt lentament (en progressió | aritmètica | ) amb relació a les subsistències, que són lliurades en quantitats | difícil o poc eficaç de dir amb paraules. El més sabut és el llenguatge | aritmètic | , amb el qual esdevingué possible, fa uns quants segles i amb la invenció | dintre el conjunt que és el llenguatge al qual pertanyen —verbal, | aritmètic | — i en tant que abans ha estat convingut —on sigui i com sigui— que | a demostrar, l'endemà de les eleccions, valent-se de combinacions | aritmètiques | enginyoses basades en dades irrefutables, que la Lliga sempre guanyava. | amb els quals els cecs podien escriure i llegir música i fer càlculs | aritmètics | ; els germans Josep i Antoni Pi, homes enginyosos i emprenedors que, | per un dècim de la rifa de Madrid. En la impossibilitat d'una exactitud | aritmètica | , els compradors s'acontentaven amb una aproximació. El bon ermità feia | progressió descendent regular i aterradora, anà rebaixant les fórmules | aritmètiques | , fins un jorn nefast que sols dibuixà un zero, però encara un zero | En el logogrif el signe alfabètic és substituït per un signe | aritmètic | . Però en la transmutació no s'amaga cap intenció especulativa, com la que | en la confrontació de dades i en la resolució de sumes i multiplicacions | aritmètiques | , foren solucionades a bell ull. A la poca estona de maldar amb | l'Institut de Barcelona que ens havien de venir a examinar. Aquest compte | aritmètic | l'arreglàvem al nostre gust amb una hipòtesi: que estaríem llestos el dia | un caràcter voluptuós i sensual, es transforma en una vasta operació | aritmètica | , en la qual els nombres engendren nombres. A vegades passa que la | passablement assenyat, una mica prudent, desmemoriat, confós i | aritmètic | . Era vagament teatral i histriònic, però a l'hora de la veritat era | dia per aquesta sèquia. Que voleu dir que no hi estarien bé uns problemes | aritmètics | a l'exposició? —I com ho farem per calcular-ho? —demanà en Quimet. — | El fet que un article seu de divulgació atapeït de xifres i d'operacions | aritmètiques | (núm. 19) es trobi al costat d'una violenta invectiva, també | Els resultats s'han obtingut, de més a més, mitjançant termes mitjans | aritmètics | de mortalitat provocada per la irradiació en un nombre bastant | cultius de control no irradiats. Establerta d'aquesta forma la mitjana | aritmètica | de les 20 experiències portades a terme, vam poder concretar que | operació successivament a les altres tres zones i es calcula la mitjana | aritmètica | dels quatre valors obtinguts. Creiem interessant de donar a continuació | submís; sostreure, sostracció, però subtracció (operació | aritmètica | ), subtrahend; soterrani, nom (Ex.: Baixeu al soterrani) i, | mentre que puc passar bonament sense fatic tota una tarda fent càlculs | aritmètics | o algebraics. Doncs, és ben clar que deuen treballar més potències de la | llegir i escriure música "y cualquier concepto" i fer càlculs | aritmètics | . Pere Antoni Viguer, presentà, en 1825, a la Junta de Comerç un | les mateixes conclusions de Kent: la fatiga física no creix en proporció | aritmètica | del treball efectuat i a doble o triple treball no correspondrien | cosa més que la vàlua imaginària que obtindríem establint la mitjana | aritmètica | de les xifres expressives del grau de moralitat exhibit per ell en el | possible de situacions ètiques. En aquest cas la dita vàlua (mitjana | aritmètica | ) no fóra més expressiva de la fesomia moral de l'individu que la | deixar tranquils. Almenys tots convindrem que el nostre ensenyament | aritmètic | presenta una falla molt considerable, però nosaltres estudiant i | deixa entreveure. Nosaltres sospitem que la crisi del nostre ensenyament | aritmètic | té causes de molt diversa mena, algunes d'elles molt pregones. Per fer-ne | falles funcionals. Nosaltres creuríem que en el nostre ensenyament | aritmètic | les falles funcionals són de dues menes: un tipus de falles directament | les falles funcionals són de dues menes: un tipus de falles directament | aritmètiques | que giren a l'entorn del càlcul mental i un altre de tipus lògic, que es | que és l'instrument lògic per excel·lència i té en moltes activitats | aritmètiques | especialment en el planteig i solució de problemes un paper molt | suficientment a les nostres escoles una funció mental com el càlcul | aritmètic | , la falla de la qual té repercussió en l'ensenyament de l'aritmètica i en | únicament en el camp estret de les operacions contingudes en les taules | aritmètiques | . De vegades tot el càlcul mental es fa consistir en l'aprenentatge | no té cap interès mentre l'infant no està en edat de raonar les qüestions | aritmètiques | . En canvi és indispensable estar segur que l'infant quan, per exemple, | com a dades d'un problema. Aquestes activitats a més d'un ensinistrament | aritmètic | representen un ensinistrament psicològic que té una gran importància, | un nombre exacte de vegades en el 100, etc.. Per això les taules | aritmètiques | totes soles, apreses automàticament són susceptibles de limitar, i cal, | nombres fàcils. Aplicacions de càlcul mental a la resolució d'operacions | aritmètiques | amb nombres elevats. Recordem, per exemple, haver vist exercitar els | tan vivent i que permeti tantes possibilitats en el camp dels problemes | aritmètics | . En l'aplicació de les mesures cal recordar la qüestió de la precisió. | molts d'ells al voltant de la resolució i el raonament de problemes | aritmètics | . Els treballs de Piaget han servit per a comprovar alguns fets de molt | resolució de problemes ben administrada és l'instrument més adequat i més | aritmètic | de conduir l'infant a la superació de l'empirisme per la lògica. Cal | als problemes desenrotllats formalment segons les tècniques | aritmètiques | prenent, però, algunes precaucions com són: a) graduar les | i àdhuc molt intensa. L'infant introduït prematurament a la formalització | aritmètica | —tots ho sabem— aplica rutinàriament unes fórmules que ha après de | la base del llenguatge parlat. La comprensió del text en els problemes | aritmètics | . La comprensió d'un text és sempre una qüestió de llenguatge. Falla | és oral. Aquesta qüestió en certa forma és prèvia a la part purament | aritmètica | de la solució de problemes. Si l'infant no sap llegir és debades que li | a resoldre. Però, d'altra banda, entre el cultiu de les funcions | aritmètiques | i les de lectura hi ha una mena d'interpenetració d'una gran eficàcia. | exercici tan bo per a la comprensió de lectura com per a les pràctiques | aritmètiques | . Així, doncs, pot ésser molt eficaç donar a llegir textos de problemes | Així, doncs, pot ésser molt eficaç donar a llegir textos de problemes | aritmètics | no amb una finalitat aritmètica sinó amb una finalitat de lectura, per | eficaç donar a llegir textos de problemes aritmètics no amb una finalitat | aritmètica | sinó amb una finalitat de lectura, per tal de graduar les dificultats, | de fonamentar l'adquisició dels nombres i de les primeres operacions | aritmètiques | amb les nocions sensibles i l'activitat viva, caldria fomentar el càlcul | el concepte de càlcul mental, no limitant-lo únicament a les taules | aritmètiques | , sinó exercitant tota mena de combinacions de càlcul esglaonades per |
|