DispersionsDispersions   Distribució cronològicacronològica
Distribució
  Distribució geogràficadialectal
Distribució
  Lemes:
  reset   aplica
auditiu A 362 oc.
Incloure lemes secundaris
  Filtres
 
     Filtre per autor
     Filtre per títol
     Filtre per any de publicació
     Filtre per tipus  
     Filtre per traducció  
     Filtre per varietat  
CTILC (1833-2018)
Imprimir  
CONCORDANCES D'UN LEMA
  Enrere Nova consulta
 
 
Lema:  Coincident amb auditiu Freqüència total:  362 CTILC1
  Mostra sobre el resultat     Quantitat:  aleat. línia punt a punt Quantitat per pàgina: 
  Ordenació:
referències integrades

ens servirà per a apreciar els límits exactes de la nostra salut "auditiva". Perquè si no existeixen les "esferes" de Pitàgoras —ni la seva
i un metge els examina la gargamella, les fosses nasals i els conductes auditius abans d'omplir un volant que declara que no són portadors de gèrmens. El
sentit pot tenir per a una percepció predominantment —o absolutament— auditiva; per exemple, la de la ceguesa. En tot cas, la possibilitat d'una
permet d'escoltar també fins a fer predominar la contemplació auditiva. Cal un major esforç per concentrar-se. Però no és aquí que veig el
La vesícula natatòria ha funcionat també com un accessori dels òrgans auditius de certs peixos, o bé —ja que no sé quina és l'opinió generalment
no sé quina és l'opinió generalment sostinguda ara— una part de l'aparell auditiu ha funcionat com un complement de la vesícula natatòria. Tots els
Per tant hi haurà cinc menes de signes per a aquest tret. Signes auditius, visuals, gustatius, olfactius i tàctils. Metodològicament va bé de
operatori genera, doncs, els conceptes d'espai visual, espai auditiu, espai olfactiu, espai gustatiu i espai tàctil. Els dos
receptors. El llenguatge verbal és un sistema que té un mode operatori auditiu. Visual en el llenguatge escrit. El gest, el moviment del cos, el
sensacions i de dividir els espais de percepció a distància en visuals i auditius. Si bé els espais auditius i visuals constitueixen dues bases fonamentals
espais de percepció a distància en visuals i auditius. Si bé els espais auditius i visuals constitueixen dues bases fonamentals de la comunicació, no per
un espai de comunicació, potser un espai menor comparat amb el visual i l'auditiu però gens menyspreable. És ben cert que la majoria de nosaltres li traiem
termes d'una estètica de la imatge o de la paraula, estètiques visuals i auditives. Lliguem el concepte de la bellesa a les imatges o als sons, però, amic
la veu té un valor considerable d'entre els elements amb mode operatori auditiu. I encara diria que aquest to especial el percebem a través de l'oïda i
El domini de la comunicació no l'aconseguim pas amb un simple procés auditiu i visual que suposi l'acumulació de seqüències de sons i de moviments
símbol verbal. És a dir, que l'únic canal de comunicació estudiable era l'auditiu i el visual. Avui, si més no tal com ho enfoquem nosaltres, la
Canal /i\ © Podríem considerar el canal 1 com el canal auditiu, el 2 com el visual, el 3 olfactiu, el 4
disminueixen la impressió d'interrupció que rebíem en una art només auditiva com és la música. Però, de fet, el cas és el mateix. No tenen ben bé
de continuació i d'acabament— tota aquella continuïtat de percepcions auditives o visuals que hem rebut en la contemplació successiva de l'obra. Prou que
que ens proporciona l'experiència sensible de les percepcions visuals o auditives no ens acontenten perquè hem anat admetent que només quan ho hem
narració èpica va començar a ésser llegida, és a dir, quan la percepció auditiva dels mots en la pronunciació del recitador va anar essent substituïda pel
vaig doblegar en cinc o sis doblecs i els vaig apretar contra l'orifici auditiu: però res no hi va valer: el sentit estava tan aguditzat per la excitació
de lectura que propugna la reproducció dels signes naturals, visuals i auditius, i en fa innecessària la representació. Retinguem, però, algunes
així: £ Essent /LF\ (a) el símbol de "lectura fonètica auditiva", diferent de la "lectura fonètica visual" característica del cinema
la porta de l'establiment), que caldrà afegir a la "lectura fonètica" auditiva (per exemple, un dels personatges diu: "Entrem-hi?"). La complexitat de
(sense valor fonètic) (amb valor fonètic) + LF... (a) (a = auditiu) (c) (e = escriu: el subrètol). Amb la particularitat que
a encastar l'orella a terra i a fer-li-ho fer a Cuati, en la finor auditiva del qual tenia una enorme confiança. Un dia, el cinquè després de la
d'acord amb tota la tècnica d'aquells temps quant a condicions visuals i auditives, confort, seguretat, etc.. Fou en aquesta inauguració solemne, amb la
en deriven el visiu, el visible i el veure, l'auditiu, l'oïble i l'oir, l'odoratiu, l'odorable
Ex.: rebre, receptor, receptiu, recepció; oir, auditor, auditori, auditiu, audició; interrompre, interruptor, interrupció, actor, actiu, acció.
agredir, agressiu; reprimir, repressiu; suggerir, suggestiu; oir, auditiu; rebre, receptiu. V. §134, penúltim apartat. dís,
sords-muts i deficients mentals. Els uns, per mancança de comprovació auditiva, els altres per mancança de discerniment, tendeixen fàcilment a
i enunciat de l'objecte corresponent, n'adquireix una imatge verbal auditiva i, seguidament, una de motriu, que es basa en el record de posar en
vocable d'exemple, en el cas d'ésser ofert com a únic element del sentit auditiu per al treball intel·lectual. Però, és que hi ha més encara. S'esdevé que
en veure escrit el mot campana, se li acudin les seves imatges auditiva i motriu, i pugui llegir-lo oralment. L'esquema de la fig. I ens
per a l'assimilació i conservació del record d'una paraula o frase: L'auditiva, la motriu d'articulació, la visual i la motriu gràfiques. Les quals
impresa de ço que han de dir. D'aquí la distinció establerta entre tipus auditius, motors i visuals. 15. Totes i cada una de les imatges que fan
de les verbals motrius, i les visuals sensorials prop de les sensorials auditives. Les lesions d'algun dels dits punts condicionen les perturbacions del
per l'accentuació (ús del signe gràfic). 32. La impressió auditiva i el sentiment muscular són una guia suficient per a assabentar-nos de
dos signes per a aquella consonant, tradueix relativament bé la impressió auditiva que dóna el fonema. Vegeu encara © i segs.. La /r\
volicional de mots, però, sí que, fins a un cert punt, d'impressions auditives mancades de contingut significatiu que, en casos donats, prou fan els
existeix per a ells la integritat que podria fer completiva la sensació auditiva que assenyalem. Mancaran així mateix possiblement, o no tindran la
ulls, sense que, per això, volguem negar una màxima valor a la impressió auditiva. Les consonants labials /p, b, m, f\, doncs, i les dentals /
sords de naixença, com ja indicàvem més amunt, manquen de l'estímul auditiu que els indueixi a la imitació. És cert que poden assolir per la vista
dels fonemes intrabucals, guiant-se únicament per la impressió auditiva, pot ajudar a l'establiment d'un diagnòstic precoç de la dolència
donades, particularitats que li haguessin escapat en fer l'examen auditiu o sobre les quals pogués encara tenir algun dubte. Afecta al subjecte,
podrà seguir normes anàlogues, fent, naturalment, omissió del procediment auditiu que havem consignat. En canvi, no hi serà de més, en adequada contribució
articulacions, el qual exercici constituirà un recurs insubstituïble de l'auditiu. La utilització del tacte i del mirall controlador, allà on l'absència
dels mateixos especialistes. Cal tenir compte que, malgrat la impressió auditiva satisfactòria que poden fer les vocals, és innegable que en llur
ja aquí fàcilment, guiant-se el subjecte únicament per la impressió auditiva. En casos difícils seguirem també aquí, per a una major consolidació, i

  Pàgina 1 (de 8) 50 següents »