DispersionsDispersions   Distribució cronològicacronològica
Distribució
  Distribució geogràficadialectal
Distribució
  Lemes:
  reset   aplica
codi M 3407 oc.
Incloure lemes secundaris
  Filtres
 
     Filtre per autor
     Filtre per títol
     Filtre per any de publicació
     Filtre per tipus  
     Filtre per traducció  
     Filtre per varietat  
CTILC (1833-2018)
Imprimir  
CONCORDANCES D'UN LEMA
  Enrere Nova consulta
 
 
Lema:  Coincident amb codi Freqüència total:  3407 CTILC1
  Mostra sobre el resultat     Quantitat:  aleat. línia punt a punt Quantitat per pàgina: 
  Ordenació:
referències integrades

més grosses. No l'atribolaré amb aforismes de misser ni amb citacions de codi. Ho resoldrem, i el declararan innocent, n'estic cert. En confiança, jo
del delinqüent vulgar se'ns fa una mica remota. El rigor automàtic dels codis, amb prou feines si l'imaginem: si l'imaginem els qui aconseguim
lladre, el parricida, l'estuprador, l'absurda fauna dels conculcadors del Codi Penal, si "reïxen", només poden esperar eludir les trampes de la
"crim de guerra" i en el "crim de pau", són ben distints. Amb el Codi Penal a la mà, sigui quina sigui l'edició que manegi, promulgat ací o
lícitament demanar la condemna d'un Eichmann, d'uns Oberg i Knochen. Els Codis Penals estan fabricats "contra" una altra casta de gent. En la nostra
altra casta de gent. En la nostra despistada ingenuïtat, creiem que un Codi Penal té per missió preservar la justícia —o amb majúscula: la Justícia—
contra el Dret natural: a l'entelèquia dita Dret natural. Però els Codis no registren les probables brutalitats dels Eichmann, o dels Oberg i
d'un legislador del passat: demà que hagués de confeccionar-se un nou Codi Penal en un país afeccionat a les codificacions, tampoc no inclouria en
dels "criminals de guerra". Quan un legislador "pensa" un Codi Penal, quan el ciutadà reconeix al Codi Penal un prestigi de salvaguarda
Quan un legislador "pensa" un Codi Penal, quan el ciutadà reconeix al Codi Penal un prestigi de salvaguarda policial, legislador i ciutadà miren de
una altra espècie de preocupacions. Es tracta de procurar que el Codi Penal sigui militant i solidari amb els altres "codis": el Codi Civil,
de procurar que el Codi Penal sigui militant i solidari amb els altres "codis": el Codi Civil, la Llei Hipotecària, el Codi de Comerç. Transcric els
que el Codi Penal sigui militant i solidari amb els altres "codis": el Codi Civil, la Llei Hipotecària, el Codi de Comerç. Transcric els títols
solidari amb els altres "codis": el Codi Civil, la Llei Hipotecària, el Codi de Comerç. Transcric els títols segons la terminologia de les nostres
Estat; són, de més a més, l'horitzó econòmic i social en el qual vivim. El Codi Penal ho garanteix. L'home del carrer no creu possible que la seva
i les presons són un correlat necessari d'aquesta convicció. Amb el Codi Penal al seu abast, per defensar-se, o apuntat contra ell, per
però també és una mena de precepte legal difús, destil·lat en els codis vigents i en les normes d'urbanitat. La societat sencera predica i
particular en matèria d'ensenyança i associacions privades. A la llum del Codi de Conducta Civil i Drets Inalienables, promulgat pel consell del Govern
fumar. Sota, hi ha un text molt espès que invoca un seguit d'articles del codi penal. —Vós, però, bé fumeu —li diu ell, atansant-se-li.
instintiva repulsió amb què aquell empordanès saturat de jurisprudència i codi napoleònic el va veure arribar i instal·lar-se a la bruta casa de
Melcior de Guàrdia. Gent de lleis, la major part, que veien en el codi de Napoleó la garantia de justícia, netedat, decència. Afrancesats que
contracte privat amb el trist comerciant que gemega sota les ungles del codi. En liquidar-se la fallida, la "Potii" passà a mans del Govern, i els
les grans compilacions jurídiques medievals només apareixen així en els codis estantissos i en les picabaralles de cerimonial dels segles XVI
de l'extensió al camp de les fórmules capitalistes (desamortització, Codi Civil, Llei Hipotecària, etc.). De l'altra, l'evolució cultural havia
el fons, incapaç de res deshonorable, de res que tingués a veure amb el codi penal. Però, ¿per què Antoni Mates en la seva carta i per què Guillem no
mitjà d'una cerimònia grotesca, presidida per la religió catòlica i pel Codi civil vigent, li feia una mica de fàstic. Molt de tant en tant, Guillem
La profanació de la sang humana és una cosa que no castiguen els codis dels països moderns. Aquell dia al carrer de Barbarà hi havia bastanta
no hi havia teu i meu; no hi havia furts ni codis ni més sobirà que Déu. Mes la mort, sols coneguda per
encara, una interpretació per a cada artista— i es convertirien en un codi-clau per a resoldre crucigrames plàstics, puix que tal seria la condició
en certa manera pre-transmesos i que ell col·lecciona com aquells codis comercials que, condensant l'experiència passada de la professió,
totèmics, treuen llur valor operatori de llur caràcter formal: són codis, capaços de transmetre missatges traduïbles en els termes d'altres codis
codis, capaços de transmetre missatges traduïbles en els termes d'altres codis i d'expressar en llur sistema propi els missatges rebuts pel canal de
i d'expressar en llur sistema propi els missatges rebuts pel canal de codis diferents. L'error dels etnòlegs clàssics ha consistit a voler reïficar
constitueixen, per a les societats que les han elaborades o adoptades, codis que permeten, sota forma de sistemes conceptuals, d'assegurar la
n. 17.) Si les representacions totèmiques es redueixen a un codi que permeti de passar d'un sistema a l'altre, ja sigui formulat en termes
dues orientacions tot i que es manifestin en plans i per mitjà de codis diferents. Si la relació entre institucions totèmiques i castes pot ésser
passar de l'un a l'altre i de conceptualitzar cada nivell amb l'ajut d'un codi manllevat a un altre nivell (vegeu diagrama adjunt). Els subanun, una
vol. II, passim.) Hom concep, doncs, que, en funció del codi escollit, el rigor lògic de les oposicions pugui ésser desigualment
que els noms propis són part integrant de sistemes que hem tractat com a codis: mitjans de fixar significacions transposant-les en els termes d'altres
presència s'enfronten alhora com a subjectes i com a objectes, i, en el codi, una simple variació de la distància que els separa té la força d'una
sistemes classificatoris se situen a nivell de la llengua: es tracta de codis més o menys ben fets, però sempre amb vista a expressar sentits, mentre
s'escapa, doncs, de l'obligació, comuna a tota coneixença, d'utilitzar un codi per a analitzar el seu objecte, àdhuc —i sobretot— si hom atribueix a
distintius de la coneixença històrica no provenen de l'absència de codi, que és il·lusòria, ans de la seva naturalesa particular: aquest codi
de codi, que és il·lusòria, ans de la seva naturalesa particular: aquest codi consisteix en una cronologia. No hi ha història sense dates; per tal de
d'agost, 30 de setembre, etc.. Dit això, en què consisteix el codi de l'historiador? No pas, certament, en dates, ja que no són recurrents.
si no sé res dels temps moderns, la data 1643 no em diu res. El codi no pot consistir, doncs, més que en classes de dates en què cadascuna
a la que ens serveix per a la història moderna i contemporània: cada codi remet a un sistema de significacions que és aplicable, almenys
de la història humana. Els esdeveniments que són significatius per a un codi no ho continuen essent per a un altre. Codificats dintre el sistema de la
màquina de vapor, la de l'electricitat i la de l'energia nuclear. Si el codi general no consisteix en dates que es puguin ordenar en sèrie lineal, ans
agressiu. Era la sensació d'una possible llibertat total, al marge de codis, de lleis, de morals, i començaven a produir-se dintre meu unes

  Pàgina 1 (de 69) 50 següents »