DispersionsDispersions   Distribució cronològicacronològica
  Filtres

Filtre per autor
     Filtre per títol
     Filtre per any de publicació
     Filtre per tipus
     Filtre per traducció
     Filtre per varietat
CTILC (1833-2018)
Imprimir
CONCORDANCES D'UN LEMA
  Enrere Nova consulta

Lema:  Coincident amb embocar Freqüència total:  108 CTILC1
  Mostra sobre el resultat     Quantitat:  aleat. línia punt a punt Quantitat per pàgina:
  Ordenació:
referències integrades

camàndules prou dinaríem a les mil i quinientas. [(Va per anar-se'n embossant-se amb el mocador d'abric i amb una toquilla que arreplegarà al
no la deixava passar. Son plan era tirar pe'l carrer d' en Roca; mes, al embocarlo, la feu recular, tota contrariada, una gran acomodadora qu' embossava
M' enganyavan! —he pensat, —mort, es mort lo meu fill! Y quan anava á embocar la escala, topo ab la caixeta! Qué hauríau pensat vos? Igual que jo, sí,
un devassall de gent y cotxes que venían de la Rambla, y quan embocá aquesta vía la trobá plena de marejador moviment. Era al bó del mercat de
tot engrescat. I em portaven a la Plaça Reial, en un carrer dels que emboquen a la Rambla, en una cantonada, sota un fanal, i allí jo m'engegava, tivat
. Era tard per a llogar-nos, prop de les set. Tombem una cantonada i, en embocar un carreró, veiem venir un propietari tot atrafegat. —/Embauchez-moi,
De Albarrasin. Mer· Ya caic! es que al tio Pedro li haurás embocát per fí lo de les barbes, y l' hòme s' ha incomodát y hau reñit? Lo que yo
del fill, un de tants, un de més, en el poble de vora la frontera. I emboca l'escala de nou, dura, cantelluda, la tristesa en el cor, nuada la gola i
màgic conjur, a la crida del timbre demanant entrada i acolliment. I en embocar la gran escala de pedra, les veus amigues que davallaven preguntant pel
havíen atravessat dos carrers del arrabal ab la més fonda quietut, quan embocaren el del Trull, qu'era llarguerut y tòrt y feya precisament cantonada ab el
Avesats a la característica soletat dels carrers de Tarragona, apenes vam embocar el de l'Unió, notarem ja ab extranyesa una animació extraordinaria. "Què
quals repercutia dintre el meu cor amb un ressò sepulcral, esglaidor. En embocar el llarg i ombrós carrer de la Força vaig adonar-me de com tots portàvem
objecte i fi del nostre viatge. Quatre hores després hi arribem. En embocar el pas —el pas és un freu en el banc de corall que permet l'aproximació
l'aigua. Però, de sobte, damunt el pont de la goleta tothom calla. Hem d'embocar el freu, hem de guanyar l'interior del banc i l'entrada és estreta i
Es peix menut ès es que s'enduu ses esques dets hams grossos sense embocar-los. Cal saber-lo filar i no donar-li vianda, sinó ferro. I ell
no picava com la jodriola, ni el serrà com el llobarro; i el peix que embocava l'esca produïa una sensació tota diferent a la del que només l'envestia i
secret, la impaciència no el deixà obrar com ell tenia per costum. Embocà l'assumpte tot seguit i amb una gran claredat: —Voleu saber —els va dir—
l'hem feta, Jeroni. Ja ens tornem a incomodar.\ I això durava fins a embocar la Riera de Sant Pere. La proximitat del punt de parada ens imposava una
plou o les canyes xiulen amb la tramuntana, entra a la barraca de l'hort, emboca l'instrument, fa escales o fantasies o assaja la seva part a les sardanes
Dels balcons i finestres de les cases del carrer que ara anem a embocar, pengen unes belles draperies de seda i de vellut vermells. Tot el poble
havia vist dalt d'aquella casa. Amb passa nerviosa, travessà el carrer, n'embocà d'altres, tots de cases baixes, sense saber on anava. Es trobà darrera la
llustrejar, els dos artistes, portant a la davantera un ase i un pagès, embocaren a una ample riera que s'enconcava amunt, amunt com una canal oberta entre
a la inspiració, i de seguida es decanta al mig d'un clar de l'arbreda, emboca l'instrument, acluca els ulls i aixeca cap al cel la testa pàl·lida. I
jo hi entrava a cos gentil desafiant el griso, genet en mon brau corcer, embocant la porta de l'Avinguda Victor Hugo, n'eixia una dona dins un cupè, tirat
un tomb rodó tot al volt del meu eix, i me'n aní gallardament després d'emboçar-me amb l'airosa capa madrilenya. El diumenge al matí tinguí l'honor de
petit que el que corria primer? ¿I quan veus l'Alfeu, cantat per poetes, embocar-se a la mar d'Acaia i, havent-la travessada, alimentar a Sicília
Marxeu, petits, marxeu! L'ocellada s'alçà compacta com un torb, embocà la finestra, aombrant-la un moment, i s'allunyà per l'airecel. Tot
fill! Apunts Redreç d'un soldat quan la tropa, en columna de passeig, embocà la Diagonal, Germinal encara no s'havia pogut deseixir de la impressió
la seva marxa normalment. Estem gairebé tranquils. En anar nosaltres a embocar el pont, aquest s'embussa per un excés de vehicles, gairebé tots
a comunicar a l'ànima un sentiment de desolació. Coll del Pertús. Emboquem el Coll del Pertús. La carretera passa entre puigs coberts de pins. Els
tots els perills del Passeig de la Duana i de la Plaça de Palau. En embocar el carrer de l'Argenteria, deixà de preocupar-lo el trànsit. Però aquest
que s'amuntegaven creant una immensa pedrera de sofismes i de mites, embocaren l'avinguda fins al Pla del Palau. I després de passejar sis vegades,
en el poble, la primera vegada que va fer-hi la seva aparició. Ja, a l'embocar el carrer Major, tocant —gananang!... gananang!...— una campaneta,
terra. Ens orientem. Passem carrers virolats i eixordadors. De sobte, en embocar una plaça amb altes palmeres, descobrim un gran edifici que n'ocupa un
més mort que viu, i entrà de seguida un altre client. Els músics embocaren altra vegada els instruments de vent. Però en l'interval un ciutadà
del coge, la música dels cascabells y els aúchs del majoral y çagal, al embocar en l' estret y antich pònt els que 'n cavalleríes per éll transitaven,
les dos còlles de fadríns, i si no vòlen brega 'ls que abaixen, al embocar en el carrer per ahon puja l' atra guitarrá paren de tocar, lo que ja no
bergantí-goleta, passá nòstre mar i va deixar darrere el bullent Estret, embocá al brau Oceá; al trobarse ja a la altura de les illes Canaries va
mar, més gran qu' els atres, portantla en sa espumejant cresta, la fera embocar per la abertura de una còva que allí es tròba i que la deixara dins la
com pogué, anà per algunes compres avans d'entornarsen a la ermita. Al embocar el carrer de Fransa se topà ab els musichs que, acabada la primera part,
restes de paret que fou tallada en iniciar-se el desmont, a la dreta al embocar el nou pas, sortint de Calasans. El desmont permeté veure clar que totes
partint d'un valor entés de plenitut personal, el qual fa que molts els emboquin sovint amb la ira clàssica dels moralistes; mentres que la nostra
en lo capítul I, situada damunt la vía ó carretera romana al seu embocar en la ciutat de Iluro? VI Persones ilustres portant lo nom d'
d'esmorsar abans d'arribar a terra. Passem arran de l'illa de l'Ayre y emboquem la grandiosa badia de Mahó. Tenim a la dreta la fortalesa de la Mola a
Al tombar el morro de Calambasset ens despedim de la Costa Brava y emboquem el freu de la Dragonera. Som a la costa SO. de l'illa y passem apropats
entrara en Fransa, has deixat als teus enemics y als de la llibertat, y embocánmos en los nasos alló de la /pas\, y lo del /órden\ y de
bona llum, está núbol y sobre tot, les persones intelichents s' emboquen damunt dels llénsos com avespes damunt d' un panal. Aprofitant la
ronques, y començà a grunyir tot afanyós y ab intermitencies, fins que, embocat el mugró, parà en sèch y sols lo sentirem xuclar ab cert soroll de
sa còrpora voluminosa y xata, feya que jo'm fixés en ell, quan, vegentlo embocar l'escaleta, m'arrambava per dexarl passar mellor, ab certa por —no ho
de l'horitzó. Un peix Un peix s'acosta a l'ham. I l'emboca. Un home, amb barba negra, diu: "Tira amunt". Cau una pedra.

Pàgina 1 (de 3) 50 següents »