×
Filtres |
|
|
|
|
Lema: Coincident amb engegada |
Freqüència total: 65 |
CTILC1 |
d'aquestes institucions ni de llur professorat en els moments de l' | engegada | inicial, entre 1760 i 1770. Sabem que començaren fent | amb música a totes hores i repics de campanes, balls i processons, i | engegades | de coets a l'altra banda de l'Ebre en les nits plàcides i estelades, amb | de dir l'ofici dels morts, la indignació general prengué la forma d'una | engegada | de nous. Finalment, Ofèlia era víctima d'una tal lenta i harmoniosa | mossegada, rebentada, premuda, punyida, desfeta, tramesa, aviada, | engegada | , treta (d'una embarcació), donada (en els jocs de cartes), | elèctrics, grues, i sempre que calgui un moment motor molt fort a l' | engegada | . Aquests motors, com els derivació, són utilitzats en distribucions a | i les pèrdues en el ferro. De manera que el corrent que passava a l' | engegada | decreix ràpidament, i com que els inductors estan en sèrie amb l'induït, | no passa d'una certa valor prevista. 37. Moment motor a l' | engegada | . Havem dit que un motor derivació, alimentat per un corrent de tensió | alimentat per un corrent de tensió constant, estaria sotmès durant l' | engegada | , a un corrent molt intens, que cal reduir a un valor convenient | factor del qual depèn el moment motor. Així, doncs, un motor sèrie té a l' | engegada | un moment motor molt considerable. Generalment hom no pot utilitzar tot | no pot utilitzar tot el moment motor que podria donar un motor sèrie a l' | engegada | si el connectéssim directament a la línia sense un reostat per regular el | molt marcada sobre els altres motors pel que pertoca al moment motor d' | engegada | . En efecte: en posar-los en marxa hom pot fer passar un corrent quelcom | inductor, la qual cosa fa que el moment motor esdevingui molt gran a l' | engegada | . Els motors de construcció moderna poden desenrotllar un moment motor | al de les bobines en derivació, la qual cosa dóna un moment motor a l' | engegada | molt més fort que als motors en derivació. Si no diem el contrari, en | amb càrregues intermitents i de gran variació, i també quan cal a l' | engegada | un moment motor molt fort, com és el cas de grues, ascensors, | de l'induït. Moltes vegades les bobines sèrie sols són utilitzades a l' | engegada | i posades fora de circuit un cop el motor està en marxa. Això es fa quan | en marxa. Això es fa quan desitgem tenir un moment molt fort sols a l' | engegada | . Sentit de rotació de les dinamos i motors Màquines derivació | la càrrega, això indica que és compound directe. Aparells per a l' | engegada | de motors 57. Si un motor calculat per treballar sobre una xarxa | resistència connectada en sèrie amb l'induït és denominada reostat d' | engegada | , i està formada (fig. 43) per una resistència R | la línia. D'aquest mateix fil es pren una derivació que va al reostat d' | engegada | , el born de sortida del qual és connectat a l'induït per mitjà del | de pressa, fins a assolir la velocitat de règim. Guspires als reostats d' | engegada | 59. Degut a la gran autoinducció de l'enrotllament inductor dels | la disposició de la fig. 46. Amb aquest muntatge és solament a l' | engegada | que la resistència r consumeix corrent, car estant el motor en | és nul·la. Un muntatge molt generalitzat és emprar la resistència d' | engegada | del motor com a resistència de descàrrega en parar-lo. La fig. | l'esquema de muntatge d'un motor derivació amb el seu reostat d' | engegada | R, en el qual un extrem de l'enrotllament inductor E | pensat a tornar a posar abans la maneta del reostat a la seva posició d' | engegada | , el motor rebrà el corrent directe i amb una intensitat tal que el podrà | el motor, si no s'és amatent a posar el reostat a la posició inicial d' | engegada | ; en tornar altra volta el corrent, l'induït és exposat a rebre el corrent | generalment es combina l'inversor o commutador amb el reostat d' | engegada | , per tal de no fer possible la inversió si no quan la maneta del reostat | els contactes inferiors (fig. 55). Per a facilitar la maniobra d' | engegada | i canviar el sentit de rotació en els motors sèrie, es disposen el | el sentit de rotació en els motors sèrie, es disposen el reostat d' | engegada | i l'inversor de marxa en un sol aparell. La fig. 56 representa | correctes i defectuosos 67. En el muntatge dels reostats d' | engegada | cal tenir present que l'inductor (fig. 57) ha d'ésser sotmès | corrent a l'induït, i cal que aquesta tensió la conservi durant tota l' | engegada | i després d'haver posat en curtcircuit la resistència. L'error més | contrari al normal, què esdevindria? 21. Què és un reostat d' | engegada | i per què serveix en el motor de corrent continu? 22. Com | del volant van marcades unes dents per poder engranar el motor elèctric d' | engegada | . La missió del volant és la de regularitzar el moviment del motor; és com | freda la resistència deixa passar més bé el corrent, cosa que beneficia l' | engegada | del vehicle, perquè produeix una guspira més robusta, més intensa, en | pas de corrent més gran. Per aprofitar aquesta qualitat, la facilitat d' | engegada | en fred, en fer les instal·lacions americanes el canvi de 6 a | nom indica, un motor elèctric destinat a engegar el motor d'explosió. A l' | engegada | cal fer els primers temps d'admissió, compressió i expansió per una força | serveix per a regular la tensió, i per a limitar el corrent a l' | engegada | . En sèrie amb ella hi ha el solenoide /S\, que actua sobre | que és unit a un embragatge; /r\ és una resistència per a l' | engegada | de la làmpada. En tancar el circuit de la làmpada, passa el corrent del | tèrmica de l'hidrogen i el corrent de convecció. El temps d' | engegada | , és d'uns 15 a 30 segons. La figura 47 | de l'augment del pes i de la longevitat dels individus. Hom diria que l' | engegada | dels mecanismes de l'adaptació estimula totes les funcions orgàniques. La | transformacions ràpides (al final d'aquesta etapa és quan es produeix l'" | engegada | " de la industrialització a Catalunya) i el centre retrògrad: durant | velocitat mínima que fa engegar el rotor s'anomena, velocitat d' | engegada | . En un aeromotor per a bombament, això significa que a partir de la | aeromotor per a bombament, això significa que a partir de la velocitat d' | engegada | la bomba és en funcionament, mentre que en un aerogenerador, el generador | l'anomena, velocitat de connexió. Valors normals de la velocitat d' | engegada | són 2,5//4 m-s, i de la de connexió 4//5 m-s. Si la | 4 i 36. A causa de la baixa velocitat de gir i parell d' | engegada | alt, tenen una aplicació molt concreta: bombament de fluids. Les | producció d'electricitat, es pot dir que la primera requereix un parell d' | engegada | alt i baixa velocitat de gir, i la segona requereix altes revolucions i | velocitat de gir, i la segona requereix altes revolucions i poc parell d' | engegada | . A fi de veure l'aplicació més adient de cada rotor, es presenta a la | relació entre el coeficient de potència (rendiment del rotor) o parell d' | engegada | , i el quocient entre la velocitat de la punta del rotor i la del vent | amb un penell. 4.6. Regulació Per a disminuir la velocitat d' | engegada | , per a mantenir la potència del rotor després de sobrepassar la velocitat | cobrirem les necessitats. Ens ha donat les següents dades: Velocitat d' | engegada | : 3 m-s Velocitat nominal: 8 m-s Potència nominal: | de calmes, la no linealitat de la corba de potència entre la velocitat d' | engegada | o connexió i la nominal... Aquests factors són reflectits al programa de |
|