×
Filtres |
|
|
|
|
Lema: Coincident amb la |
Freqüència total: 314 |
CTILC1 |
Tota ella té lloc en el suport de l'única harmonia de l'acord de | la | menor persistentment sostenguda per la corda i un dibuix d'arpa | música es produí altra vegada aquell sorollet estrany i un do, mi, sol... | la | esmorteït s'hi deixà sentir encara. —Digues —insistí amb un nou gemec la | en plena naturalesa la seva veu feble i tímida. do, mi, sol, si, | la | . L'oncle, assegut en un balancí, el cap recolzat sobre coixins, se | sol és sincopat. Has de fer així. Escolta bé: do, mi, sooool, si, | la | . El nen féu com li deia el seu oncle, però ve't aquí que encara no | sol, mi, faaaa... mi, re, do, re, mi, do, reee... | la | -lúu... Mare de Déu! Sap que sempre viatjo amb el disc a la | és en Sol i una que té caràcter de dominant cau davant del | La | , sense, però, que pugui reputar-se veritable dominant modal, ja que | cristall i metall, sanglot d'infant i rialla de verge. S'aturava al | la | ; es gronxava i reprenia el vol, ocell ardit, fins al si; | Beethoven. Segona sessió (Obres romàntiques): Impromptu en | la | bemol, Moment musical, Schubert; Invitació al vals, | Estudi en sol bemol, Masurca en si menor, Gran vals en | la | , Nocturn en fa diesi i Polonesa en la, Chopin. Tercera | Gran vals en la, Nocturn en fa diesi i Polonesa en | la | , Chopin. Tercera sessió (Obres modernes): Nocturn, Al | cap músic que al sentir una nota no pugui dir desseguida això és un | la | , això és un re, això és un mi bemoll; és que cada nota | segon sentireu una nota que els músics han convingut en anomenar el | la | normal; si vibra 261 vegades per segon, direm que dóna el | més altes que'ls músics anomenen armònics i que permeten distingir el | la | donat pel piano del la donat per la flauta, aixís també cada gas | armònics i que permeten distingir el la donat pel piano del | la | donat per la flauta, aixís també cada gas al cremar origina una sèrie de | cromal no es pot distingir perquè no ens la pot donar. Per exemple: un | La | bemoll en el piano es fa amb la mateixa nota que ens servirá el Sol | de cromes en els semitons i veureu que el Sol sostingut és més alt que el | La | bemoll, i, per tant, amb una afinació correcta, han de poder-se | és el que en el piano ens dóna l'afinació del Sol sostingut = | La | bemoll. Aquest punt de contacte de dues notes del mateix so amb diferent | sobre un tema de Chopin (del Preludi no. 7 en | la | ), pàgina en la qual el nostre autor recala per primera vegada en el | gaire bé; el primer període, que repeteix, està en la tonalitat de | la | menor; sobtadament, el segon període, salta a la tonalitat de sol | la tonada, s'estableix un balanceig constant entre els tons de | la | menor i de sol major. No és pas que l'efecte que això produeix | Allegro], Andante Piu Allegro, Adagio Rondo en re Sonata en | la | (A) Andante amb variacions (B) Minuet | joya artística de les que més honren la pluma de son autor. Sonata en | la | . Apartant-se del caràcter general que acostumava a presentar en les | regularment, com ja he dit avans, Mozart comença la seva sonata en | la | amb un motíu pausat, graciós, plàcit, que li serveix de tema per les sis | . —¿Quines són les notes musicals? —Do, re, mi, fa, sol, | la | , si. —¿On s'escriuen els signes musicals? —En el pentagrama. —¿Què | una sèrie ascendent? —En l'ordre exposat: Do, re, mi, fa, sol, | la | , si. —¿I per a formar la descendent? —Si, la, sol, fa | fa, sol, la, si. —¿I per a formar la descendent? —Si, | la | , sol, fa, mi, re, do. —¿Com se'n diu de la distància | Sobre les ratlles: Mi, sol, si, re, fa; dintre els espais: fa, | la | , do, mi. —¿I en clau de fa en 4a·? —Sobre les ratlles: | en clau de fa en 4a·? —Sobre les ratlles: Sol, si, re, fa, | la | ; dintre els espais: la, do, mi, sol. (Exemples.) 6 —¿ | ? —Sobre les ratlles: Sol, si, re, fa, la; dintre els espais: | la | , do, mi, sol. (Exemples.) 6 —¿Què són pauses o silencis? | ? —De do a re, de re a mi, de fa a sol, de sol a | la | , i de la a si. —¿I la de semitò? —De mi a fa i | a re, de re a mi, de fa a sol, de sol a la, i de | la | a si. —¿I la de semitò? —De mi a fa i de si a do | —¿Quin ordre guarden els sostinguts en l'armadura? —Fa, do, sol, re, | la | , mi, si. —¿I els bemolls? —Si, mi, la, re, | , re, la, mi, si. —¿I els bemolls? —Si, mi, | la | , re, sol, do, fa. —¿I els bequadros? —Segueixen l'ordre dels | i 5è·, essent totes les altres en sentit ascendent. (Exemple.) | La | , Modo Menor. 34 —¿Què és tetracord? —Tetracord és una successió | a Alemanya? —Mitjançant l'antic alfabet musical. a b c d e f g h | La | si, do re mi fa sol si, —¿Com s'indiquen les alteracions? —En les | re; re mi mi fa fa sol sol dominant dominantdominantdominant | la | fa do la do la re do El gènere gregorià és diatònic, i sols s'usa | re; re mi mi fa fa sol sol dominant dominantdominantdominant la fa do | la | do la re do El gènere gregorià és diatònic, i sols s'usa l'alteració | re mi mi fa fa sol sol dominant dominantdominantdominant la fa do la do | la | re do El gènere gregorià és diatònic, i sols s'usa l'alteració descendent | veiem el canvi respecte de l'antiga denominació hexacordal (E | la | mi, C sol fa ut, F fa ut), que ens arriba, en molts | do en quarta, les notes que figuren en el tetragrama serien: fa- | la | -sol-mi-re. 19. Les línies suplementàries. Quan una melodia | En Bamberg la nota suprimida en la Vaticana és un | la | , com ho indica la /e\= /equaliter\, és a dir, igual a la | com seria si els pes fossin ordinaris, sinó: fa-sol- | la | -fa. Vegeu també aquests altres exemples: © En el darrer | o per mitjà d'un brodat. Més endavant comprendrem el valor del segon | la | , que classificarem com a meta en un "tall neumàtic", després del | de cant gregorià. Citem el cas del sàlicus amb el salt re- | la | -si (Int. /Gaudeamus\) i quan una nota començava síl·laba que | + 2 = 3; el mi deu ésser tètic. En canvi: Sol-fa-mi- | la | , guanya l'arsi perquè 3 + 1 = 4; i 1 + 4 = | millor l'original, d'estalviar de fer tres vegades consecutives sol- | la | (punt), sol-la (conclusió) i sol-la de l'amén. Reclama | d'estalviar de fer tres vegades consecutives sol-la (punt), sol- | la | (conclusió) i sol-la de l'amén. Reclama millor la resposta del | consecutives sol-la (punt), sol-la (conclusió) i sol- | la | de l'amén. Reclama millor la resposta del poble. Coneixent el valor del | flexió, però conservant encara la recitació en si. En baixar al | la | vol dir que segueix el punt: © d) Cadència de | comptes de: © (s'hi posà) © (com en): © El | la | que precedeix la baixada de la flexió no té el valor d'una corxera, sinó |
|