Dispersions  
  Lemes:
  reset   aplica
marià A 259 oc.
maria AII 145 oc.
maria F 27 oc.
Incloure lemes secundaris
  Filtres
 
     Filtre per autor
     Filtre per títol
     Filtre per any de publicació
     Filtre per tipus  
     Filtre per traducció  
     Filtre per varietat  
CTILC (1833-2013)
Imprimir  
CONCORDANCES D'UN LEMA
  Enrere Nova consulta
 
 
Lema:  Coincident amb maria Freqüència total:  431 CTILC1
  Mostra sobre el resultat     Quantitat:  aleat. línia punt a punt Quantitat per pàgina: 
  Ordenació:
referències integrades

de congressos de la Internacional Comunista sota cobertes de llibres marians. Eren dos sistemes semiòtics diferents, i sovint calia baratar uns signes
en acabar el "digest" del dia 13, va remarcar la utilitat mariana de l'espectacle, així com la conveniència de retornar més i més al culte
i de botànica se n'ha aciençat la coneixença. L'estudi sobre flora mariana, pròleg al seu darrer llibre /Flors de Maria\, és una prova
de pa i de tarongina; un esperit que viu tranquil, en estat feliç de bany-maria. Salve, dolçor del burgès, del botiguer, del betes-i-fils, del clero,
contrada del Giobi, vora un rierol. Allí els anà a cercar la pregària mariana, i el seu so els conduí a les portes de la Seu. Un canonge amable, de mà
segons els casos, poguessin donar sempre, com a resultat, un atribut marià. L'ideal d'aquests exercicis barrocs podria exposar-se així: £
tangencialment el que hem anat apuntant aquí. El color de les icones marianes medievals ha d'ésser estudiat, ja que segons com sigui la pigmentació
agradat molt de tractar-lo. M'agradava, sobretot perquè en aquest bany maria barceloní em semblà que alguna vegada feia cara d'irascible. Darrera els
que no puc més, que em fonc estúpidament com un bolado groc dins un bany maria de poniol o de til·la! I sobretot estic espantat, terriblement espantat
sols dedicats a la Mare de Déu i únicament cantaven l'aspecte de la vida mariana de què hem parlat. Pel que ens diu Muntaner podem creure que, coetanis
els escolars de Cordelles eren suaristes i constituïen la Congregació Mariana. "Però les festes que ens cal estudiar particularment, segueix
per a enfilar-se al Cel. XIII I Natzaret La ciutat Era la ciutat mariana per excel·lència. Petita ciutat de cases d'una sola planta i gairebé
sota cobert d'un cel esplendorós. Havem dit que Natzaret era la ciutat mariana per excel·lència. I és veritat, puix que Maria va residir-hi durant la
Per la pietat mariana en l'any 1954 En la festa de l'anunciació El text evangèlic
els detalls referents a la infància del seu fill Jesús. El perfum marià d'aquesta escena evangèlica no ve sols de referir-se a la persona de
recollida per sant Lluc amb diligència amatent, minuciosa. La pietat mariana, doncs, àdhuc la més exigent i refinada, pot procedir amb tota
Els hipercrítics moderns (Harnak, Loisy, etc.), que neguen l'autenticitat mariana del Magnificat, al·legant principalment que les frases més
però, de seguida la part fluixa d'aquesta argumentació de l'eximi teòleg marià. No és cap absurd suposar que Déu podia donar-nos la gràcia sense el
beatífica. Si l'estil de Déu amb Maria és, com ho testifica la teologia mariana, de concedir-li els beneficis de la gràcia en grau excepcional i
de naturalisme geològic, havia de constituir un veritable monument marià. Parc Güell (1900-1914). Obra d'urbanització paisatgista
en un pla d'elucubració arquitectònica i impulsat pel seu entusiasme marià, concep l'obra com un monument a la Verge del Roser, ja que "Barcelona
de l'escuma a la platja. No hi mancaven notes adients a l'homenatge marià que volia que respiressin totes les parts de l'obra: en emotives
féu una edició reduïda que fou repartida entre els socis de l'Acadèmia Mariana. Aquesta institució, a la mort del poeta edità una "Corona
seva biblioteca a l'Institut provincial i un premi perpetu a l'Acadèmia Mariana. D'ell diu Pelai Briz, "vaig aplaudir de ton enginy la glòria -quan
i monuments de la vella ciutat. Entre tant és secretari de l'Acadèmia Mariana i col·labora a el "Diario de Lérida" i "La Veu del
"Poema del bon sòn", el poeta acosta popularment la proximitat mariana de les invocacions nocturnes, en la pregària del vespre, tot intercalant
Advent—, amb les figures del santoral, sense oblidar les advocacions marianes que, com les de la Verge de Montserrat, havien aparegut ja anteriorment
que després tindrà amples ressons, en bellíssimes estrofes marianes, i, sobretot, en el "Via Crucis", són, entre molts —podem ben
digne d'ésser il·lustrat per la barceloníssima Lola Anglada; cicle marià que culmina, més enllà d'aquest volum, en el "Magníficat
La devoció mariana en el Vallès Parròquies Anem a iniciar la tasca, començant per enumerar
consulta i de referència obligada en tractar de qualsevol dels Santuaris marians de la nostra terra. En ella és acollida amb tots els detalls la tradició
d'aquell Santuari han donat proves certes i antigues de fonda devoció mariana. Els ex-vots i les presentalles que cobrien totalment les parets de la
i l'especial devoció que inspirà tot seguit, donà categoria de santuari marià a l'església de Sant Pau. L'aplec al·ludit pel P. Camós es celebrava el
Parròquia, un atractiu espiritual inefable, que en aquest Any Marià resulta més viu i poderós: és la Mare de Déu de la Bona Sort. La Verge
el trajecte es cantà el Rosari i en arribar a l'església, solemne Trisagi marià. L'endemà al matí, en processó impressionant sortida de Sant Feliu del
Cebrià de Valldoreix. El P. Camós esmenta simplement que en la capella mariana de can Castanyer s'hi celebra l'aplec i festa major, amb actes religiosos
la Verge del Remei de Palautordera centra cada dia més la devoció mariana de la comarca. Aquí va una altra prova d'això: per aquest dia 4,
anunciats diversos actes solemnes per tal de lucrar el Jubileu de l'Any Marià, destacant-se la visita col·lectiva de les Parròquies de l'Arxiprestat de
La Mare de Déu del Remei de Caldes de Montbui Heus aquí un altre santuari marià important, més que per la magnitud de la capella, pel gran nombre de
com abans, hi cantaran: © © © © Ermita del Grau Una altra ermita mariana té el terme de Gallifa, la de Santa Maria del Grau, la qual, antigament,
del Puig de Bellver Sant Celoni, en el baix Montseny, és també població mariana. La vila —que havia d'ésser amb el temps l'important centre mercader del
tanca el presbiteri— cal considerar-lo dels més notables dels santuaris marians del Vallès. Ara que, des de fa molts anys ha decaigut molt l'eficàcia
capella de Sant Iscle. És natural, perquè les deixes eren per a santuaris marians, i aquella no ho era i trigà molt a ser-ho. Consta també documentalment
fet que la capella de Togores del seu terme fos el nostre primer santuari marià. I Togores, a la vegada, té la glòria d'estar unida a la prodigiosa
en la Capella i sota el títol de Togores, ha estat sempre el santuari marià de la parròquia de Sant Vicenç de Jonqueres. Els seus feligresos l'han
i Abdon) i la Mare de Déu de Togores!". Modernament, la Congregació Mariana de Sant Lluís de la nostra ciutat ha avivat moltíssim la devoció a la
de Sant Feliu celebrà amb gran fervor i assistència de devots una festa mariana digna de l'Any que es commemorava. La Mare de Déu de les Aigües i la del
mereixia gairebé que la incloguéssim en la relació de les parròquies marianes del Vallès ja publicada, per la raó següent: De temps antic tenia en una
amunt fins a can Pasqual. En dita vall hi ha dues pagesies amb capella mariana cadascuna, l'esmentada i can Roure. Enc que per al nostre objecte són
i, a més, la consideració que mereixia del seu rodal com a capella mariana, cal convenir que era una esglesiola digna de la seva dedicació. Era, per

  Pàgina 1 (de 9) 50 següents »