DispersionsDispersions   Distribució cronològicacronològica
Distribució
  Distribució geogràficadialectal
Distribució
  Lemes:
  reset   aplica
navilier A 76 oc.
navilier M 59 oc.
Incloure lemes secundaris
  Filtres
 
     Filtre per autor
     Filtre per títol
     Filtre per any de publicació
     Filtre per tipus  
     Filtre per traducció  
     Filtre per varietat  
CTILC (1833-2021)
Imprimir  
CONCORDANCES D'UN LEMA
  Enrere Nova consulta
 
 
Lema:  Coincident amb navilier Freqüència total:  135 CTILC1
  Mostra sobre el resultat     Quantitat:  aleat. línia punt a punt Quantitat per pàgina: 
  Ordenació:
referències integrades

d'aquests petits palaus eren buits, i havien estat residència d'antics naviliers. La façana del nostre palau, adornada per les esquelètiques columnes
comú a Venècia i que havia estat el motiu dels antics amos de la casa, naviliers que comandaven les seves pròpies naus, de pell ennegrida pel sol, que
diverses ocasions, no hi ha dubte que la subversió acabà per produir-se. Naviliers, sabaters i vinaters assoleixen en uns quants anys una típica situació de
des de Perpinyà a Flandes, fet que es traduïa en bons nòlits per als naviliers mallorquins i que ens explica l'interès dels reis de Mallorca per adaptar
memòries bancàries, impresos per a ferrocarrils, per a companyies navilieres, etc., estampats amb diversos procediments, car la casa comptava amb
i projectadors— procediren semblantment als fabricants, mercaders i naviliers de l'Edat mitjana: per pròpia iniciativa acordaren una reglamentació i,
ha donat la força que els ha convertits en fabricants, en comerciants, en naviliers; i àdhuc als materialment desvalguts ha conferit personalitat jurídica.
a la Custom House, carrers de les cases de banca i de les cases navilieres, de les agències de viatge i dels magatzems luxosos, dels restaurants i
que el primer. Repetí la jugada una pila de vegades; i esdevingué un navilier improvisat, que, entre altres plaers, podia donar-se el de tenir un diari
Finida la guerra mundial, estroncades les audacioses empreses del navilier milionari, inservible la seva flota, llançat ell a l'embriagadora cursa
que eren els dos més representatius i més addictes de la política del navilier. Les esperances, els entusiasmes, la fe i el candor que havia posat en
adquirir-lo. O bé encarregant-lo a les dressanes, o bé comprant-lo a un navilier, de segona mà. Si es tractava de fer-lo de nou, els naviliers
lo a un navilier, de segona mà. Si es tractava de fer-lo de nou, els naviliers l'encarregaven als mestres d'aixa directors de les dressanes. Fet pacte i
bastiment era inscrit, sovint, a la matrícula de Barcelona, centre dels naviliers catalans. Entre els vaporets remolcadors que anaven a cercar velers a les
art; els pals mascles, bauprès, vergues, pico i botavares, de blanc. Els naviliers catalans van esmerçar molt de gust en pintar les naus. Per llur pintatge,
era assegurada la lleugeresa del vaixell i també el poc pes. Els nostres naviliers encarregaven vaixells que poguessin navegar cinquanta o seixanta anys.
Era ben popular entre la gent de mar una frase que venia a dir que els naviliers construïen bastiments per tal que poguessin gaudir-ne llurs néts. Amb
reparació costaria gairebé tant com el veler nou. I, en aquest cas, els naviliers adoptaven aquest segon remei. Al secader la visió dels velers era
importava la mateixa quantitat que a l'entrada. VI El negoci navilier Els naviliers El navilier era l'home de negocis que servint-se de
la mateixa quantitat que a l'entrada. VI El negoci navilier Els naviliers El navilier era l'home de negocis que servint-se de vaixells de vela,
que a l'entrada. VI El negoci navilier Els naviliers El navilier era l'home de negocis que servint-se de vaixells de vela, explotava els
de vela, explotava els transports marítims. Calia, per a ésser bon navilier, una certa preparació: una mica de cultura, la coneixença profunda dels
vaixells de la seva propietat i negociaven amb la càrrega. Hi havia navilier que era propietari de diversos vaixells i la base del seu negoci era
els venien pel seu compte als ports antillans o als del Plata. Els antics naviliers eren fills de la Costa, principalment de Sitges, Vilanova, Masnou,
bé, a aquell vaixell en seguien d'altres, i així era eixamplat el negoci navilier. Cases navilieres En el segle passat hi havia a Barcelona qui-sap-les
en seguien d'altres, i així era eixamplat el negoci navilier. Cases navilieres En el segle passat hi havia a Barcelona qui-sap-les cases navilieres. Era
navilieres En el segle passat hi havia a Barcelona qui-sap-les cases navilieres. Era en llurs mans tot el tràfec d'importació i d'exportació entre el
a vapor, anaven liquidant (amb brillants beneficis, això sí) les cases navilieres de Barcelona. Algunes vengueren els velers i continuaren el negoci,
aquesta força que ens féu famosos en el passat segle. Les cases navilieres de la nostra ciutat residien gairebé totes al Carrer Ample, al del
els propietaris. Heus ací una relació força completa de les cases navilieres domiciliades a Barcelona des de l'any 1860 a 1900.
a L' Havana. Adquisició de velers a l'estranger En constituir-se una casa naviliera, hom pensava abans que tot a quina mena d'afers deuria dedicar-se, i
catalanes, és a dir de l'any 1850 al 1870, tots els naviliers encarregaven els vaixells a les dressanes de la nostra Costa, des de les
des de les grans fragates fins a les pollacres goletes. Si les cases navilieres volien dedicar-se especialment al transport de vi, d'obra, de fustes i de
construïts a Catalunya, les nostres dressanes anaren plegant i els naviliers catalans decidiren adquirir velers extrangers de gran capacitat, a Itàlia
Heu-vos ací una llista dels principals velers comprats a l'estranger pels naviliers catalans. Nom del veler Lloc d'adquisició Fragates © © © © © © © © ©
pujaven a unes 600 pessetes. L'escriptura de compra costava al navilier unes mil pessetes, si es tractava d'un veler de gran port. Els de menor
tardaren una pila d'anys a ésser abolits. Mentre regiren, els naviliers de la Península abanderaven llurs vaixells a Montevideu, amb drets
Per això hauríeu vist velers tripulats per catalans, propietat de naviliers de la nostra costa, i batejats amb noms catalans, abanderats amb la
del repartiment. De primer, el capità feia personalment, per compte del navilier, la compra dels queviures. Més tard van haver-hi agents, corredors,
camarots, proveït el botiquí i els dipòsits plens d'aigua, el capità i el navilier feien l'inventari. Normalment, els velers que anaven a Amèrica, sortien
Desembarcats, tenien qui-sap-la requesta per anar a cuinar a casa de naviliers, en les diades. Tripulació o companys. Els tripulants eren a les
de la tripulació. Si un navegant volia viatjar, se n'anava a una casa naviliera que tingués anunciada la partida del veler per a una data pròxima. El
que tingués anunciada la partida del veler per a una data pròxima. El navilier li feia els tractes; li precisava el sou, la minestra que li fóra
hi havia més d'un navegant que es sentia lligat al veler, al capità i al navilier, amb un fort lligam. I així navegava anys i més anys al mateix veler, i
en tard, una copa de rom de canya de Cuba. Tant el capità com les cases navilieres no permetien l'entrada de licors ni d'aperitius a bord. En canvi, l'ús
al vent: la d'Espanya, la de la matrícula de Barcelona i la de la casa naviliera. Només calia veure'ls, totjust retornats, per endevinar quina dura lluita
Quan un veler amb passatge entrava a la Dàrsena Nacional, la llanxa del navilier atracava al seu costat, per recollir la mitja dotzena de passatgers que
© © i els bergantins © © i © dels quals eren naviliers i consignataris les signatures Massó, Sabater i Ca., Joan Amell, Julià i
i Ca., Milà i Galofre Gs., que en llur majoria eren de sitgetans. Els naviliers que transportaven correspondència eren subvencionats per l'Estat. En
Els velers que arribaven desarborats al port, eren venuts per la casa naviliera i convertits en pontó o dipòsit surant de carbó. S'esdevenia també

  Pàgina 1 (de 3) 50 següents »