×
Filtres |
|
|
|
|
Lema: Coincident amb nosaltres |
Freqüència total: 77 |
CTILC1 |
de persones, de senyals de vida, de la presència del jo, del tu, del | nosaltres | , de la meva comunitat, els Països Catalans, que tant estimo, de les | franc: tinc els c... plens de tots nosaltres plegats! Aquest | nosaltres | demostra fins a quin punt Figueras era comprensiu i tolerant. 15 | és l'experiència de la segona persona. El tu, i en ell el | nosaltres | , precedeix el jo, o almenys l'acompanya. És en la natura | no importa qui, intercanviable. El món de l'Hom no constitueix ni un | nosaltres | ni un tot. No està lligat a tal o tal altra forma social; és, en | guerres internes. Tendeixen a formar un tot que hi corroeix el | nosaltres | . No resten obertes a la persona sinó solament quan són absorbides per | l'"altri", però que seria més precís de designar com a problema del " | nosaltres | ". No es tracta d'un simple joc de mots, sinó d'un dels punts de partida | sinó del "costat del subjecte" del coneixement i de l'acció. El " | nosaltres | " esdevé, doncs, la realitat fonamental en relació amb la qual el "jo" | , i jo i tu, no és pas el mateix." És a dir; només existeix el | nosaltres | on hi ha una comunitat autèntica. Ara: en l'empresa que pretén d'ésser | de la persona en el "tot" social i històric (en el "tot" d'un " | nosaltres | ") caldrà tenir cura de no oblidar aquesta /maxima affinitas ad | persona) que no pot resultar exclòs, en endavant, del cercle del " | nosaltres | " sinó, al contrari, inclòs en ell: ja que és una mediació | tot aquest vostre Parenostre. I si a això afegiu la descoberta del " | nosaltres | ", haureu redescobert el vostre Parenostre. Oidà! L'ús, potser més | —els promesos en el nostre cas— es converteix, de cop i volta, en el " | nosaltres | ", unitat meravellosa, semblant a la que hi ha entre el Pare i el Fill, | Sartre centrat en el jo o en un "nosaltres", "però condemnant aquest | nosaltres | a ésser tan sols un jo en segona potència, ell mateix hermèticament clos | sols un jo en segona potència, ell mateix hermèticament clos a d'altres | nosaltres | " (/La pensée sauvage\, p. 341). Només que per a Sartre | sols—; el moviment és l'afirmació col·lectiva d'un " | nosaltres | ". L'agressivitat de la banda és constant perquè és l'única manera | Aquest indispensable alliberament per relació al "jo" i al " | nosaltres | " exigeix àdhuc un esforç intel·lectual i moral considerable, i suposa | a fortiori el mateix, car la descentralització del "jo" i del " | nosaltres | " o de llurs símbols i de llurs territoris, es troba contrarrestada per | existents. Cada cop que nosaltres ens alliberem del "jo" o d'algun " | nosaltres | " restringit en favor d'una causa col·lectiva que no ens sembla suscitar | intel·lectual col·lectiva. Des de la perspectiva d'aquest " | nosaltres | " universalitzat, mal definit, estèril, vençut, impotent —la indefinició | correctament desde la confessió d'esterilitat i d'impotència d'un | nosaltres | restringit i sobrevalorat en el seu protagonisme. Cal situar-los en una | en els centres de cultura d'Europa serà per l'esforç que haurem fet | nosaltres | per a elevar la nostra llengua al nivell de les llengües més cultes del | individual— la fase anomenada comunitària o de l'establiment del | Nosaltres | és relativament precoç, situant-se en general sobre la segona infància, | diferents del contacte humà: respectivament, la fase comunitària o del | Nosaltres | i la fase de comunió o de l'intercanvi Jo-Tu. Des del punt de vista | "altres" és una forma d'afirmar sovint i inconscientment que hi ha un | nosaltres | . Si aqueixa afirmació és tranquil·la, normal, pur reconeixement de les | significa que hi ha alguna cosa d'anormal en la relació d'aqueix " | nosaltres | " amb tota possible classe d'"altres". Així, si la constatació que els | exacta del seu valor en actes i presència. Sentien que llur | nosaltres | tenia un sentit exclusiu que es referia únicament a ells quatre i depenia | un diagnòstic. Sergi va fer un posat d'escepticisme. —Nosaltres som un | nosaltres | ? —es va fer la ingènua Anna. —Em penso que sí. I no sé per què | pressa, com un xiulet ràpid i decreixent. —Vosaltres dos sí que sou un " | nosaltres | ", teniu la mateixa edat —ens va assenyalar l'Àlvar, a Sergi i a mi, | —Som diferents —va concloure amb un somriure. —No devem ser un " | nosaltres | ", que deia l'Anna. Sergi es va alçar de les cadires de pagament i vam | dia. —Al cap i a la fi ens hem quedat sols, oi? Potser som un " | nosaltres | " de veritat... —va afegir, continuant la conversa de tota la nit. Jo | en la forma i manera que segueix. capítol ix Per a | nosaltres | Jonathan, que no sabem què són les preocupacions ni la necessitat, que | hi ha el menjador. Després de deixar les motxilles als dormitoris —amb | nosaltres | mig hostal ja és ple— baixem l'escala i sortim a fora, a seure en unes | a ser possible, que sovint no ho és) i passar així a formar part del | nosaltres | : naturalitzar-se, ...o pot ser un candidat permanent a | no s'ho cregui, que les coses mai no van ser així. Del jo al | nosaltres | La tristesa, que mai enganya, m'havia enganyat. | del nostre ésser. No hi pot naufragar cap jo, el terme final ha de ser un | nosaltres | ple. Creença cristiana en la supervivència La mort per a un | alteritat entesa tant des del punt de vista pròpiament humà (del jo al | nosaltres | ) com des del punt de vista transcendent. i. L'esperit | d'actuar en nom de la nostra satisfacció, la satisfacció d'un | nosaltres | que exclou un tercer exterior a hom mateix, un nosaltres definitivament | d'un nosaltres que exclou un tercer exterior a hom mateix, un | nosaltres | definitivament limitat a la pròpia particularitat. La postmodernitat | que acreditava un model ontològic i polític que anava «del jo al | nosaltres | ». Per a perdre aquest nosaltres modern, la postmodernitat ha | i polític que anava «del jo al nosaltres». Per a perdre aquest | nosaltres | modern, la postmodernitat ha d'esdevenir antimitologitzant, ha | amb l'home i que gaudeix creant. Certament la sexualitat amorosa crea un | nosaltres | , origina un nou nucli comunitari, expressa la dimensió social inseparable | en la seva fidelitat a una Aliança que, per haver partit de Déu, és per a | nosaltres | irreversible. Després de l'adoració del vedell d'or, Moisès intercedeix | del jo al jo —el món del desig i de la recerca de sentit— i del jo al | nosaltres | —el de la recerca del reconeixement. Sense cap mena de religió, només el | i polític que esborren la consciència d'una identitat social, d'un | nosaltres | , que constitueix un factor dinàmic per al progrés en altres àmbits | que al capdavall pot ser el més definitori —el sentiment reclamat d'un | nosaltres | —, sembla jugar fins ara el paper del fantasma de l'òpera, ja que tothom | de suport a la pròpia idea d'una autonomia, o de representació d'un | nosaltres | compartit des de les comarques del Maestrat fins al Baix Segura que | condicions estables. Aquest principi sols formula el que de fet és per a | nosaltres | interessant en els processos tant físics com anímics. (Encara que això va | portar la trama cap al saber; a l'únic saber verdader que pot ser per a | nosaltres | digne d'aquest nom. Què, si no això, demana Sòcrates, el sapient que sap | i polític que esborren la consciència d'una identitat social, d'un | nosaltres | , que constitueix un factor dinàmic per al progrés en altres ordres | l'escull de l'abstracció (la reducció total de les singularitats en un | Nosaltres | tan ideal com irreal) i el de la hipòstasi (sublimació de la |
|