×
Filtres |
|
|
|
|
Lema: Coincident amb orquestra |
Freqüència total: 2160 |
CTILC1 |
ser Baldwin. Quan acaba, anuncia: His Majesty the King! L' | orquestra | toca l'himne, i parla el rei. Parla pausadament; en dues o tres ocasions | , vós us hi moriríeu al cap de tres dies. Ara, que, si patiu tant amb les | orquestres | eclesiàstiques, tot ho podríem arreglar. Mr. F. G.. —Què voleu | llet de coco i sucre. Tothom xucla i tothom mastega. A l'interior hi ha l' | orquestra | local: tres guitarres i quatre veus humanes que executen l'antiga música | amb les palmes de les mans. Després de cada figura del ball, l' | orquestra | reposa uns segons, el temps de respirar i d'omplir d'aire la caixa del | jeuen a terra i afegeixen llurs cants i grinyols a l'estrèpit de l' | orquestra | . Aleshores, dues o tres parelles continuen dansant, fins a desllorigar i | de pressa, cap a seure i esperar. Una nit hi va haver un concert d' | orquestra | . El pare m'hi va prendre, i tremolava tot jo | rigodón, señora\. —/Mi carnet está agotado, caballero\. L' | orquestra | executava composicions d'Arrieta. —/Gracias. No valso\. Les | granat apareixia una dona enlluernadora. Els aplaudiments apagaven l' | orquestra | . L'artista rompia a cantar. Anava tapada de pedreria. No importa que fos | pintura simulava les fulles. En una mena de llotja hi havia els músics. L' | orquestra | era pintoresca i desllorigada. Un que tocava la trompeta representava | melodia de caient antic acompanyada per la corda, i després per tota l' | orquestra | l'animada dansa en 6*8. L'Ermità pregunta als aucells petits i | de l'Ermità, (10) i després de breu duo acaba l'acte reprenent l' | orquestra | el tema de l'àguila (9) en temps lent i majestuós.] Quadre | una fada dóna instruccions a En Bernat, i al mencionar N' Estel d'Or, l' | orquestra | mostra un fugitiu dibuix instrumental com a encarnació de l'heroïna. Al | Després de l'escena de Na Margarida, abans d'aparèixer N' Estel d'Or, l' | orquestra | repeteix el disseny de la presència (13). Al so d'un | l'àguila (9). En el petit duo final Andante calmo que l' | orquestra | comença amb (7), ambdós personatges canten els maleficis del | acabant acompanyats pel chor de fades (11). Reprèn l' | orquestra | el tema (9) en un fort tutti que fineix amb la mateixa | fidelitat. El Rei interromp, i al parlar de la copa d'or s'entendreix. L' | orquestra | estén ara el tema de l'amor (12) amb ondulant i suau arpegiat | un chor mixte a capella (16) que més tard alterna amb l' | orquestra | per acabar, lluminós, en to major, glosant l'orquestra el choral del | tard alterna amb l'orquestra per acabar, lluminós, en to major, glosant l' | orquestra | el choral del començ i sorgint per damunt el tutti el tema del | —fictícia—, la impressió d'una línia amb sentit, i d'un joc mutu —solista- | orquestra | — que pren l'aparença d'un joc mental, o fins dialèctic i tot, si bé només | altra realització tan perfecta. En els "corals", o en certes pàgines d' | orquestra | , o de petits conjunts instrumentals meravellosos, i quan fa sonar les | /Valquíries\ i el /Tristany i Isolda\. De primer feia l' | orquestra | : adés la fusta, adés el metall, adés la corda: "ací els violins fan: | els sensuals una fascinació al·lucinant. Agafava la batuta del director d' | orquestra | i, en aquella posició, les cames enlaire, dirigia un pot-pourri. | silenci que es produí després d'uns aplaudiments dedicats al director d' | orquestra | intensificà la seva intimitat. Es quedava sola. Fins i tot l'inici del | S'estimaven i no s'ho havien dit, encara... Planyívols, els metalls de l' | orquestra | l'arrencaven parcialment del somni. Brandant una espasa sinistra, un home | o el que sigui. Cada "filà" lloga durant els dies de festa una | orquestra | que l'acompanya vagi allà on vagi al so de passos-dobles. Sigui al toc de | nit, sigui al restaurant a l'hora de dinar, allà on va la "filà" va l' | orquestra | . I si els "festers" semblen infatigables, els músics tenen la pruïja de | pròpia d'un ésser superior i privilegiat. Darrera la "filà" hi va l' | orquestra | tocant sense solució de continuïtat i durant les hores que calgui uns | encén la metxa. Es produeixen un pet i una fumera considerables. Sona l' | orquestra | —és un dir— i comença la cercavila. L'apoteosi del General Paco Dos | que camina amb dificultats de contorsionista. Entre el canó i l' | orquestra | ens hi afegim un grup de deu o dotze curiosos, entre els quals hi ha | filosòfic de la seva comèdia? La mandràgora blaveja el terrer de l' | orquestra | ; per les graonades la murtra fruita perles. Elles potser sí que, en | i seguint el fil de les passions dirigides pel cant i acompanyades per la | orquestra | , presidida pel director que té totes les passions de l'òpera a les ordres | més de seguir que el jòc de les passions entre les notes del cant i de la | orquestra | , perqué això si que és ben veritat, que sí un agafa les obres de Kant i | veure un drama d'esperances i temors, mentre que l' | orquestra | sospira per intervals la música de les esferes. Mims, fets a | nota tant particular i d'un tal èmfasi, que cada hora els musics de l' | orquestra | eren constrets a interrompre un instant la llur execució per escoltar el | prenent la color de les cambres; i feien que l'estranya musica de l' | orquestra | no semblés sinó l'eco de llur pàs. I de tant en tant sona el rellotge | també fent el tonto, i fent veure que tenia fret tirar la roba a l' | orquestra | o petar de dents i abrigar-me amb el cobrellit de la taula, sempre | asseguda en canapès de molsa. Altres canten i dansen al so d'una lluïda | orquestra | de violins i de violes, fets de cloves de nou i d'avellana i per arquets | quan tot s'apaga i sols brillen en l'aire les clarors siderals, sona una | orquestra | polifònica dintre el bosc adormit, i sentiu que el cor se us fon dins una | i aquells sons tan complicats, com si tingués dins del pit tota una | orquestra | de violins, flautes i trompetes. El lloc on viu el rossinyol influeix en | hora de l'endemà, abans de conèixer la intriga, ja n'havien sentit l' | orquestra | . "Toc-toc", través la paret minsa, que descomparteix, sota la teulada | l'obediència de la dona, son complement, com un mestre director de l' | orquestra | que sa mà governa i anima d'una vida sonora. També són infinitament | amb un senyor que una nit, en un restaurant on jo sopava, va demanar a l' | orquestra | que sonés un fox-trot i en acabat un altre i en acabat una marxa fúnebre. | i una altra i una altra... —Oi que donaràs alguna cosa als músics? I una | orquestra | de guitarres saludant En Sànchez amb una alegria sincera i amb una | havia sortit una pissarra amb el nom de Ramona Moreu i la migrada | orquestra | s'engegava en la música desmanegada del cant de la picor. Les amables | Arnau podia constatar-la sense necessitat de compartir-la. La minsa | orquestra | s'agitava en música espanyola d'una animació forçada. Giraldita, en | blaus, verds, roigs, mentre les parelles dansaven amb seny a compàs d'una | orquestra | migrada. Tornava la llum, i més d'un cop s'acostava a llur taula una | a la seva dignificació. El nostre poble, socialment, és com una | orquestra | de bons músics, però massa autònoms, amb perjudici de l'harmonia de | aprendrien amb mi aquestes teories que a tot estirar poden comprar a l' | orquestra | per una dracma i fer burla després de Sòcrates si feia veure que eren | la mateixa mena que el que proporciona veure un director al davant d'una | orquestra | simfònica, o un actor desgranant el monòleg de Hamlet. En tots aquests | el piano, feia el que volia i t'arribava a donar una idea del color d'una | orquestra | . Era extraordinari. Amb això, no sé com, probablement als "Quatre Gats" |
|