DispersionsDispersions   Distribució cronològicacronològica
Distribució
  Distribució geogràficadialectal
Distribució
  Lemes:
  reset   aplica
ritual AI 650 oc.
ritual M 1487 oc.
Incloure lemes secundaris
  Filtres
 
     Filtre per autor
     Filtre per títol
     Filtre per any de publicació
     Filtre per tipus  
     Filtre per traducció  
     Filtre per varietat  
CTILC (1833-2019)
Imprimir  
CONCORDANCES D'UN LEMA
  Enrere Nova consulta
 
 
Lema:  Coincident amb ritual Freqüència total:  2137 CTILC1
  Mostra sobre el resultat     Quantitat:  aleat. línia punt a punt Quantitat per pàgina: 
  Ordenació:
referències integrades

a l'illa de Thera, i se suposa que s'utilitzaven per a libacions rituals, durant les festes que es celebraven en finalitzar l'hivern. Fa una
a l'església, acompanyada de la padrina; no encengué les dues candeles rituals a Santa Maria ni s'agenollà davant l'altar per donar les gràcies a la
encens d'or, i els camperols acompleixen la tasca amb una parsimònia com ritual, com de litúrgia pagana. La petita Roser m'ha fet present d'un disc de
concurrents, sense estalviar-me a mi; però això d'una manera silenciosa, ritual i solemne, amb un gest de braços, amb una patètica immobilitat d'ulls,
El més significatiu és que ho sigui encara, que sigui encara una actitud ritual, profundament greu i pregonament misteriosa. És, com digué Maragall, una
el seu nom, com qui diu als núvols. Tràfec dels dies Sants; compunció ritual; abstinència suculenta; dejunis llaminers; ciris enflocats; clavells
a mantenir-lo ocupant el lloc que li correspon. Els refinaments del ritual, que poden semblar ociosos quan hom els examina superficialment i de fora
precisió de què donen testimoniatge el pensament màgic i les pràctiques rituals com a traduccions d'una aprehensió inconscient de la "veritat del
o bé encara d'utilitzar aquesta toxicitat per a la caça, la guerra, el ritual, han calgut, no ho dubtem, una actitud d'esperit veritablement
com una competició esportiva, és en tots els punts similar a la d'un pur ritual, tal com el mitawit o el midewiwin de les mateixes poblacions
com a guanyadors i perdedors. D'una manera simètrica i inversa, el ritual és "conjuntiu", car institueix una unió —en aquest cas es pot dir una
si provenen de la intenció com de l'atzar o del talent. En el cas del ritual, passa a l'inrevés: hom estableix una asimetria preconcebuda i postulada
dels colors i sobre la funció que els és assignada en la màgia i el ritual. (Reichard, /1, 2\.) Però la taxonomia indígena és sovint prou
complexitat dels quals entre els navaho és prou coneguda. Així, en el "ritual del sílex tallat" (Flint*Chant) hom s'adona de les
anomenada sàlvia (/sage, sage-brush\) té un paper capital en els rituals més diversos, ja sigui sola, ja associada i oposada a d'altres plantes:
per les nomenclatures indígenes i afectades, cadascuna, a funcions rituals diferents. Aquesta identificació, completada per una enquesta que fa
aquest sistema, que destaca de manera explícita de l'anàlisi de certs rituals, com és ara el de la caça d'àligues dels hidatsa —però només gràcies a la
Al mateix temps, es descobreix el sentit de certes particularitats rituals comunes a moltes poblacions, a pesar de l'allunyament geogràfic i de les
obstant això, d'aquesta identificació, en depèn tota la interpretació del ritual. En relació amb la caça d'àligues, no es pot treure res dels óssos, però
principi d'interpretació és exacte, se'n dedueix que la importància ritual de la caça d'àligues entre els hidatsa prové, almenys en part, de l'ús de
l'àliga està posada al cim de la jerarquia dels ocells. L'anàlisi del ritual verifica, en tots els seus detalls, aquesta hipòtesi d'un dualisme entre
el caçador i la seva presa. Al mateix temps, certs punts obscurs del ritual s'aclareixen, sobretot l'abast i la significació dels mites narrats
cacera existeix, en formes diverses —però sempre fortament impregnada de ritual—, a gairebé tota l'extensió del continent americà i en pobles de cultures
els conills, que constitueixen l'"objecte" per excel·lència de la caça ritual, mentre que per als hidatsa "cal fer-los sagnar" perquè puguin servir
"cal fer-los sagnar" perquè puguin servir de "mitjà" a la caça ritual per excel·lència: la caça d'àligues, les quals no han de sagnar.
cada planta, cos celest o fenomen natural evocats en els mites i en el ritual —tasques múltiples per a les quals l'etnògraf està rarament preparat—:
econòmica, les tècniques, les representacions mítiques i les pràctiques rituals ens arribés a proporcionar un context etnogràfic prou ric per a decidir.
caigui la pluja. (Voth /1\, pàg. 34 n.) Un encantament ritual dels osage associa d'una manera enigmàtica una flor (/Lacinaria
el sistema reposava sobre mites de creació i d'origen i impregnava tot el ritual. Fins i tot si la base demogràfica s'esfondra, aquest capgirament no
iniciativa amb d'altres. Però entre els warramunga existeix un calendari ritual i les festes se succeeixen dins un ordre prescrit. Retrobem, doncs, en
dins un ordre prescrit. Retrobem, doncs, en aquest cas, en el pla ritual, una oposició ja assenyalada —però aleshores entre els aranda i els
com els warramunga, s'oposen a llurs veïns del nord i del sud per rituals de celebració estadística que contrasten amb rituals de celebració
nord i del sud per rituals de celebració estadística que contrasten amb rituals de celebració periòdica. I encara no hem acabat. Els arabanna i els
de mitologia col·lectivista —multiplicitat d'avantpassats—, però de ritual individualitzat, a un sistema invers de mitologia individualitzada, però
a un sistema invers de mitologia individualitzada, però en el qual el ritual és col·lectivista. Semblantment, el sòl, entre els aranda, està
i de les coses per un mite que funda, també, una part important de llur ritual. A l'origen dels temps, les dues germanes Wawilak es posaren en camí en
geogràfic, meteorològic, zoològic, botànic, tècnic, econòmic, social, ritual, religiós i filosòfic. El quadre de les equivalències es presenta, en
la classe d'edat masculina ritualment pura, alhora que la celebració del ritual total purifica la totalitat del grup o tribu." "Segons el simbolisme
d'unificar camps semàntics heterogenis al preu de contradiccions que el ritual haurà de superar "representant-los": l'estació de les pluges engloteix
de l'oncle matern: en efecte, allò que fa engrossir els nyams és el ritual. Aquestes precaucions i aquests escrúpols reposen sobre la creença que
o la custòdia dels emblemes o dels utensilis reials, obligacions rituals que consisteixen en el proveïment de certes menges als altres clans;
mentre que és congru a la terra per a la segona. La minúcia del ritual esdevé més clara en posar en evidència el que ens agradaria d'anomenar
per mitjà d'una separació diferencial. No obstant això, els textos rituals funden cada tria distintiva en un sistema de caràcters invariants que se
diversos, calor, fred, cadàver, fantasma, diversos accessoris del ritual, objectes manufacturats diversos, son, diarrea, disenteria, etc.. Una tal
de contorn, on cada accident del relleu correspon a una fase del ritual, de tal manera que, per als indígenes, aquest massís natural il·lustra
cerimònies: el vessant nord correspon a la meitat del sol i del cicle ritual /kerungera\; el vessant sud, a la meitat de l'ombra i del ritual
ritual /kerungera\; el vessant sud, a la meitat de l'ombra i del ritual /arangulta\. Hi ha trenta-vuit punts anomenats i comentats a tot
l'avulsió dentària; després, abans de la circumcisió, abans de la sagnia ritual, etc.. Els tiwi de les illes Melville i Bathurst, a l'altura de
no són totalment destruïts: passen a la llengua sagrada, reservada al ritual, on perden progressivament llur significació, la llengua sagrada essent,
diferència entre l'acció pràctica dotada de rendiment, i l'acció màgica o ritual, desproveïda d'eficàcia, no és pas la que hom es creu percebre quan les

  Pàgina 1 (de 43) 50 següents »