×
Filtres |
|
|
|
|
Lema: Coincident amb sexe |
Freqüència total: 4357 |
CTILC1 |
a les "sufragistes" era l'ideal de la plenitud social del seu | sexe | —: l'important és que, avui, les dones s'han desprès de moltes | la crisi que ara travessen les venerables convencions relacionades amb el | sexe | i amb la família. Prou que em guardaré d'afirmar que avui la gent | Una altra versemblança s'hi fa suspecta, de seguida: la versemblança del | sexe | . Si la Bovary era Flaubert —i Albertine era (potser d'una | a si mateix. Servilisme No hi ha cap servilisme que sigui desinteressat. | Sexe | El sexe no és un tema seriós: tema de conversa o de literatura. | Servilisme No hi ha cap servilisme que sigui desinteressat. Sexe El | sexe | no és un tema seriós: tema de conversa o de literatura. Tal ha | En literatura, l'amor sí que ho era —i de quina manera!—, però no el | sexe | . Poetes, novel·listes i dramaturgs, fins en temps relativament pròxims, | i dramaturgs, fins en temps relativament pròxims, no han vist el | sexe | sinó a través de la facècia, de la burla, del grotesc. O el silenciaven i | passada, jo no sabria aportar-ne més que una: el marquès de Sade. Però el | sexe | , en Sade, és —i només— una presència gairebé sinistra, una confusa | a la sacralitat ètica. A part Sade, doncs, l'actitud resulta unànime: el | sexe | esdevé —en tant que sexe— objecte de sistemàtica irrisorietat, quan | part Sade, doncs, l'actitud resulta unànime: el sexe esdevé —en tant que | sexe | — objecte de sistemàtica irrisorietat, quan l'accepten els escriptors. | els escriptors. Deixo de banda, és clar, metges i moralistes: el | sexe | , per a ells, té un valor merament físic o social, i, en part, es | hem de fer aquesta salvetat, diguem-ne tècnica, dels qui parlen del | sexe | amb una neutra discreció professional. Al marge d'això, en efecte, no hi | de riure. És com si, de paraula, l'home no hagués sabut mai admetre el | sexe | més que en funció d'obscenitat, i com si l'obscenitat fos inseparable | El vell Montaigne —un d'aquells moralistes que han escrit sobre el | sexe | amb notòria serietat— tenia raó a mitges: en tenia en la mesura que les | que, entre aquesta gent, no és insòlit que les al·lusions directes al | sexe | siguin acollides amb una hilaritat clamorosa i espontània. El fet és | intenció, hedonística, suposava una superació de l'aspecte risible del | sexe | . Ovidi, supervivent, ens decepciona una mica, perquè, en el seu | ens decepciona una mica, perquè, en el seu Ars amandi, el | sexe | , tot i ser-ne el protagonista, hi apareix estilitzat i el·líptic, | i directes, haurien constituït un primer intent de conferir serietat al | sexe | . Sembla, però, que la docència eròtica va cedir ràpidament davant la | no. El propòsit de la pornografia és fomentar les esperances del | sexe | en el terreny de l'obsessió o de la il·lusió. No deixa de ser | o per adults amb dificultats d'acompliment normal de les exigències del | sexe | : és a dir, sempre —en general— gent que, o no practica, o practica | s'introdueix el còmic, de nou, en el tractament —ara pornogràfic— del | sexe | . La pornografia ben sovint és ridícula perquè ho és el seu vocabulari. Ho | si més no, una defensa contra la propensió de l'home a veure el | sexe | sota espècie de grotesc. El sexe hi és: essencial. Per als enamorats, | contra la propensió de l'home a veure el sexe sota espècie de grotesc. El | sexe | hi és: essencial. Per als enamorats, l'acte de l'amor —fórmula ja ben | espiritualoide i ennoblidora suscitada per l'amor tendeix a redimir el | sexe | de la seva depreciació moral. No ho aconsegueix, però, i es limita a | una raó que explica aquesta comprensió —o incomprensió— còmica del | sexe | . I és: que la descripció de l'acte sexual, tant si es vol com si no es | tothora el més dràstic confinament a les penombres retretes. Sobre el | sexe | pesen prevencions molt específiques, és clar: però, en el fons, és la | pròpia o la d'altri. Lionardo da Vinci afirmava que l'acte de l'amor —el | sexe | en ple ús— és tan lleig, que la natura si perderebbe si | etc.— són una altra font d'irrisió. L'home està disposat a riure's del | sexe | , sigui com sigui: a riure's, doncs, de si mateix. He dit "la més | Objectivament l'expressió és falsa. La qualitat fisiològica del | sexe | no és més —ni menys— "animal" que qualsevol altra funció animal del | que això es degui al caràcter luxós, o relativament luxós, del | sexe | . Orinar o menjar són actes imprescindibles, sots pena de mort; rotar o | entra dins les possibilitats humanes. En certa manera, per tant, l'ús del | sexe | és voluntari. És a dir: la faceta d'animalitat que suposa el sexe té tot | del sexe és voluntari. És a dir: la faceta d'animalitat que suposa el | sexe | té tot l'aire de ser deliberada. L'home, quan fornica, fa l'animal, | ser-ho: a la ridiculesa. I hom se'n riu. La comicitat del | sexe | és angoixosament palmària. Crec que aquesta motivació és decisiva, en el | la seva revenja. Es rebel·la de paraula, incruentament. En l'aspecte del | sexe | , la pressió social és intensa, i forta havia de ser la temptació de la | De tota manera, l'important és allò que dèiem abans: la comicitat del | sexe | és intrínseca, perquè surt de la contraposició de dues apreciacions | febleses, el repudi de l'animal, n'era un corol·lari forçós. El | sexe | és denunciat com una sutzura, potser com la més denigrant de les sutzures | spermate", diu un papa medieval, parlant de l'home. El | sexe | és porc, en efecte: una porqueria. Però hi ha la necessitat de la | concupiscentiae: el matrimoni les satisfarà. És tot el que el | sexe | aconsegueix en la valoració de l'Església. Només dins el matrimoni —mal | —o antireligiosa— que només el cristianisme podria atorgar-los. El | sexe | , en don Joan i en Sade, es fa inopinadament blasfematori. L'un i l'altre | Sade, es fa inopinadament blasfematori. L'un i l'altre esgrimeixen el seu | sexe | contra Déu, el Déu de les prohibicions: contra l'Esperit repressor i | com únic recurs de salvació, i la ideologia positivista s'expandeix, el | sexe | comença a ser considerat des d'un altre angle. Comença a ser-ho: la | caldria afirmar que el primer conat de recuperació seriosa del | sexe | s'havia produït ja en el XVIII: en el XVIII francès, a | coses, fou un retrocés. Només quan el Romanticisme és desbancat, el | sexe | torna a ser mirat sense fàstic i sense "imaginació". Albert Thibaudet | en La Terre, d'Emile Zola, un primer assaig de portar el | sexe | a la literatura en termes seriosos. Tant hi fa que fos Zola com un altre: | podia ser, llavors, ni encara avui ho és. La consideració despectiva del | sexe | ha perdurat. La pornografia, fins i tot la literària —esmentaré, per | reconèixer que l'home —l'home i la dona— no és un ésser asexuat, i que el | sexe | és una part del cos tan digna de cura i de previsió com l'estómac o els | mena de textos han ajudat a esbandir moltes prevencions i a re-donar al | sexe | un sentit net i clar, sense picant ni misèria. La fisiologia, avui, més | És arrimant-se a aquesta llibertat que la restauració seriosa del | sexe | , en el camp literari, havia o hauria d'haver-se consumat. La història | interceptà o obstaculitzà les intencions. Sense ni tan sols referir-se al | sexe | d'una manera directa, Flaubert i Baudelaire, i alguns més, van veure's | la seva importància. Zola i els naturalistes, en interessar-se en el | sexe | , ho feien, una mica, per prolongar també en aquesta direcció la seva |
|