Dispersions  
  Lemes:
  reset   aplica
univers A 3 oc.
univers M 4567 oc.
Incloure lemes secundaris
  Filtres
 
     Filtre per autor
     Filtre per títol
     Filtre per any de publicació
     Filtre per tipus  
     Filtre per traducció  
     Filtre per varietat  
CTILC (1833-2013)
Imprimir  
CONCORDANCES D'UN LEMA
  Enrere Nova consulta
 
 
Lema:  Coincident amb univers Freqüència total:  4570 CTILC1
  Mostra sobre el resultat     Quantitat:  aleat. línia punt a punt Quantitat per pàgina: 
  Ordenació:
referències integrades

i terrible temptativa de Tifó, va imposar el seu poder per sempre. Però l'univers era massa gran, i Zeus va repartir la seva administració, amb l'expressa
Més gran que la meva mare, les meves ales cobreixen i inclouen tot l'univers, excepte la Necessitat i, fora del cosmos, distint, senyorejant-lo, un
el sord palpitar de la sang, com si fos el palpitar del pols de l'univers. Les primeres gotes començaren a caure amb forta remor, gairebé crepitant
domini sobre ell mateix, sobre la seva espècie, sobre les coses, sobre l'univers. Serà una oportunitat egrègia. De la nostra banda, és mesquí de no voler
ne l'"infern". L'"infern" es fa necessari, si "volem" que l'univers no sigui un absurd. I, en última instància, aquesta "voluntat" —aquesta
els homes no ens adonem del so —"so"— més o menys melodiós que l'univers emet en funcionar, hi ha qui assegura que tampoc els veïns de les
en aquestes consideracions, d'una visió general vaga, llunyana, de l'univers de Dostoievski. Sense detalls concrets, ni verificacions, ni desig
existència meravellosa que vol conquerir. De fet no entrarà mai en aquell univers blau-rosa, car el seu temps de maduresa tindrà una tonalitat més fosca i
a callar, és que estava cert que si es descobria seria bandejat d'aquell univers blau-rosa, qui sap si per sempre. En la vida que es feia a la
anomenava fer trampa, una altra mena de poesia, estrangera com ell de l'univers ordenat i florit que el voltava: Ara sé que poso les mans, dits
vanitat no li permetria rebutjar, sense intentar conquerir-lo, aquell univers blau-rosa de la gent del seu món. Volia conquistar-lo i no en sabria.
enamorar, i expressaria el seu desacord i la seva rancúnia. I per això l'univers blau-rosa i els imbècils personatges d'aquest univers no serien mai del
I per això l'univers blau-rosa i els imbècils personatges d'aquest univers no serien mai del tot conquistats, i per això cada vegada que es
de convertir en fantasmes les més dures realitats i continuar sol en un univers d'ombres. Sol entre fantasmes furiosos que m'acusen de la meva solitud.
aconseguien un respectuós silenci tant si explicava la salvació de l'Univers gràcies a la taumatúrgia de Napoleó, com la necessitat de la conquista de
la provisionalitat, la incertesa es feia lloc altre cop en aquell univers endreçat i pròsper. Carolina, amb la mateixa expressió resolta i furiosa
la Creu del Sud acaben de prendre un bany i transpiren tota la joia de l'Univers. Canopus, més alt que Sírius i més gran, però més allunyat, intenta
cansalada fregida en el desdejuni de bord. En la idea que té Mr. J. de l'univers són imprescindibles aquells ous ferrats i aquella cansalada viada i
vendreu? Quer· Parla! Diab· Satan, Pecador en Cap de l'Univers, acaba d'inventar un procediment que simplifica la tasca de temptar tot
d'escriure: ¿com no comprenia que després de /La camperola\ l'univers estava esgotat? Aina Cohen era massa ambiciosa i com que al mateix temps
ella, plebea de temperament i tenint una visió directa de les coses, l'univers no havia produït meravelles superiors a un home ben plantat. El medi en
és transformar, donar forma a una matèria, extreure de cada fragment de l'univers les seves infinites possibilitats expressives. L'art plàstic habita un
tot el contrari. El fet de saber que la Terra no era el centre de l'univers va ensuperbir, més que no pas debilitar, la consciència que l'home tenia
que li fa rajar l'amarga poesia —Picasso tindrà el mateix do— d'un univers dramàtic. Després de Goya, veiem d'altres pintors que, al marge de
intel·lectuals i mètodes d'observació comparables. En tots dos casos, l'univers és objecte de pensament, tant, almenys, com mitjà de satisfer
aquests agrupaments de coses i éssers, introduir un principi d'ordre en l'univers, la classificació, sigui quina sigui, posseint una virtut pròpia respecte
puix que, suprimint-la, mal que fos pel pensament, l'ordre sencer de l'univers en resultaria destruït; contribueix, doncs, a mantenir-lo ocupant el lloc
i d'eines, concebudes i procurades a la mida del seu projecte: el seu univers instrumental és clos i la regla del seu joc consisteix a arranjar-se
transigir. Hom podria sentir-se temptat de dir que l'enginyer interroga l'univers, mentre que el bricoleur s'adreça a una col·lecció de residus
disposició interna, formen sempre el mateix objecte—: "Hom diria que els universos mitològics estan destinats a ésser desmantellats a penes formats, per tal
estan destinats a ésser desmantellats a penes formats, per tal que nous universos neixin de llurs fragments." (Boas /1\, pàg. 18.)
com si oferissin un cert parentiu amb els homes. Els ojibwa creuen en un univers d'éssers sobrenaturals. "...però dient sobrenaturals a aquests éssers
dels indis. Igualment com l'home, pertanyen a l'ordre natural de l'univers, car s'assemblen a l'home pel fet que estan dotats d'intel·ligència i
profundament la condició solidària de tot pensament i de tota societat— l'univers sencer de la coneixença científica, sobretot en les civilitzacions la
els pobles indígenes, o quasi: "Com que estimem totes les coses de l'univers essencials a llur benestar, la classificació natural esdevé un problema
La doble acció del conformisme general —que és la conseqüència d'un univers tancat— i del particularisme d'estar per casa tendeix, tant aquí com a
una equivalència lògica entre una societat d'espècies naturals i un univers de grups socials; els boiximans plantegen la mateixa equivalència, però
lligades a esquemes classificatoris que permeten de copsar l'univers natural i social en forma de totalitat organitzada. Les úniques
transició contínua. Els hanunóo del sud de les Filipines divideixen l'univers en éssers que poden o no poden ésser anomenats. Els éssers anomenats es
"continu" i "discontinu" rep, així, una solució original, ja que l'univers és representat sota la forma d'un "continu" fet d'oposicions
cosa que confirmen els millors treballs: "Els hanunóo classifiquen llur univers botànic local, al més baix nivell de contrast (nivell terminal), en més
cas el sistema total de les relacions socials, solidari d'un sistema de l'univers, és projectable en el pla anatòmic. En toradja hi ha una quinzena de
l'operació màgica li sembla que és una addició a l'ordre objectiu de l'univers: per a aquell qui l'acompleix, presenta la mateixa necessitat que
de la forma, aquesta sistemàtica de les classes acabades, aquest univers fet de significacions, ja no se'ns apareixen com els testimonis
Aquest temps ens és restituït, actualment, gràcies a la descoberta d'un univers de la informació en el qual regnen de nou les lleis del pensament
i poden ésser copsats alhora des de fora i des de dins. La idea que l'univers dels primitius —o pretesament primitius— consisteix principalment en
per un caràcter distintiu, com si aquesta diferència entre l'univers dels primitius i el nostre contingués l'explicació de llur inferioritat
moderns de la documentació. Calia que la ciència física descobrís que un univers semàntic posseeix tots els caràcters d'un objecte absolut, perquè hom
però tal com ho és solament el nostre quan s'aplica a la coneixença d'un univers al qual reconeix simultàniament propietats físiques i propietats
ésser elaborada, era sens dubte indispensable que hom descobrís que l'univers de la informació era una part, o un aspecte, del món natural. Però un cop

  Pàgina 1 (de 92) 50 següents »