DispersionsDispersions   Distribució cronològicacronològica
Distribució
  Distribució geogràficadialectal
Distribució
  Lemes:
  reset   aplica
classicisme M 471 oc.
Incloure lemes secundaris
  Filtres
 
     Filtre per autor
     Filtre per títol
     Filtre per any de publicació
     Filtre per tipus  
     Filtre per traducció  
     Filtre per varietat  
CTILC (1833-2021)
Imprimir  
CONCORDANCES D'UN LEMA
  Enrere Nova consulta
 
 
Lema:  Coincident amb classicisme Freqüència total:  471 CTILC1
  Mostra sobre el resultat   línia punt a punt Quantitat per pàgina: 
  Ordenació: referències integrades

edificacions de l'Eixample, l'odi sistemàtic a la simplicitat i el classicisme, l'observador pot deduir que Mallorca és cosa perduda. Però jo us assegur
per als seus admiradors la més pura manifestació de la perfecció i del classicisme, i equivaldrà per als seus negadors al més agre ascetisme i a la més
al barroc, i la de "formes que pesen" que atribueix al classicisme. Açò és perfectament acceptable, sobretot si ens acordem amb l'Ors i
ben confirmat per allò de les "formes que pesen"— de classicisme, l'afecció a imitar la natura en la seua singularitat, pròpia dels
feta la terra de les belles arts per antonomasia, i per dir-ho tot, del classicisme estètic, Alemanya respón amb la musica que té tanta o més importància que
autòctona dels pobles del Renaixement que malgrat el barniç de classicisme no van fer més que seguir i descapdellar la civilització començada a
de l'art és la realitat o el realisme; segona: que el realisme és el classicisme, i tercera: que en aquest classicisme només hi ha arribat la pintura
segona: que el realisme és el classicisme, i tercera: que en aquest classicisme només hi ha arribat la pintura francesa moderna, que són tres tesis que
artística. I passant a la segona tesi que diu que el realisme és el classicisme, direm que l'Apa portat per la força de la seva tesi i entusiasmat,
a sostenir que el realisme és el desideratum artístic i per consegüent el classicisme o sia la solució del ideal estètic, que és una cosa que nosaltres com ja
no la podem admetre de cap manera, perquè la plenitut estètica que el classicisme demana suposa tots els elements estètics des de l'essencial que és la
han arribat a l'unió d'aquests elements estètics que es necessiten pel classicisme, només copiaven la realitat quan tenia aquestes condicions i si no les
manera rigurosa al geni d'aquell poble que no solament no ha donat el classicisme de la pintura, com es conclou de les tesis de l'Apa, sinó que segons la
de l'Apa, sinó que segons la nostra opinió, representa el pol oposat del classicisme amb l'advertència, que aquesta mateixa oposició és la que li dóna
l'Ors porta de Grècia, admirat de les Belles Arts que varen assolir el classicisme i com que la intel·ligència que té li serveix per a remoure tots els
ja ho hem dit altres vegades que si és cert que la Grècia va arribar al classicisme estètic no va arribar al dialèctic, malgrat haver sigut l'únic poble que
les coses tal com són i no tal com havien d'ésser, segons el criteri del classicisme estètic que serveix per a veure i contemplar la bellesa sense servir per
obres gregues o llatines que van deixar Grècia i Roma quan van arribar al classicisme o sia a la producció d'obres definitives en art i en dret respectivament,
en agafar als que presenten la Fedra francesa com el sumum del classicisme helènic i que quan se parla de models de l'art la treuen i la posan a
ni perquè tinguem pel Dret Romà més admiració que la que inspira el classicisme sinó perquè volem que es sàpigui que regoneixem que el catolicisme està
la veritat, tampoc és absolutament clàssica ni denota cap tendència al classicisme, com veuran els que tinguin paciència per a llegir-nos. Això a part que
que volgués tornar a descobrir l'Amèrica, perquè el poble que tornés al classicisme artístic hauria de tornar, volgués o no volgués, matemàticament a l'art
més gran de la terra. Capítol IX Regoneixement universal del classicisme Tots els que llegeixen o llegirán aquesta obra saben tan bé com nosaltres
deixant de banda que com deiem ara mateix, el reconeixement universal del classicisme ha sigut fet per tothom abans de conèixer les causes que el determinen i
hagut cap poble que no hagi acabat per reconèixer d'una manera o altra el classicisme o modelisme de aquestes dugues manifestacions, tant de la grega com de la
moderna, que en contes de demostrar científicament el fet del classicisme, que és el que es tindria de fer abans de negar-lo sense coneixement de
que la filosofia catòlica i la meridional en general, al defensar aquest classicisme ha tingut i té l'equivocació no solament científica sinó de tàctica, que
pugui aprovar el procediment que la filosofia llatina té de demostrar el classicisme senyalant-li una causa que està fóra de l'observació i l'experiència i
en aquest sentit són les millors fàbules del món. Capítol X El classicisme científic Assentades aquestes premises que no poden ésser més senzilles
es demostri el perquè l'art grec i el Dret Romà són clàssics i perquè el classicisme ha d'ésser el model de tota obra completa. I esmentada aquesta
i potser no pot existir, sinó que ni Grècia ni Roma van arribar al classicisme científic, perquè no van assolir la ciència més alta i més completa que
científic de la Humanitat i per això podem dir que en el triptic del classicisme o més ben dit en el trio clàssic, per dir-ho amb una paraula
ha de venir un tercer poble que aixís com la Grècia antiga va assolir el classicisme estètic creant el Partenó i Roma l'ètic amb el seu Cos Jurídic Civil
que és, Catalunya investiga. Capítol XI Condicions catalanes pel classicisme científic Si per a arribar al classicisme estètic com els grecs i al
Condicions catalanes pel classicisme científic Si per a arribar al classicisme estètic com els grecs i al classicisme ètic com els romans, es necessiten
científic Si per a arribar al classicisme estètic com els grecs i al classicisme ètic com els romans, es necessiten certes i determinades condicions
dels homes no les crea, ni l'estudi les suplanta, per a arribar al classicisme científic o sia al coneixement sistemàtic de la veritat més alta i grossa
que, quan surt, surt per a tothom. Capítol XVI Superioritat del classicisme científic La història ens demostra que en l'ordre cronològic el
científic La història ens demostra que en l'ordre cronològic el classicisme estètic i l'ètic són els primers i el dialèctic el darrer, perquè és el
la veritat. I si els nostres llegidors, regoneixent la superioritat del classicisme científic, ens diuen que el millor seria que dominés el món donant la mà
dret, Catalunya, si de cas ho és, ho serà en ciència, i per a assolir el classicisme complet que comprengui les tres branques de l'arbre de la humanitat,
que hi podrien tenir no passaria de la superficie, al revés del clasicisme científic que és l'únic que pot assolir la dominació fonamental dels
que són tres coses diferentes. I per això hem de confessar que si el classicisme ideal seria el que comprengués les tres manifestacions que corresponen a
les tres manifestacions que corresponen a les facultats humanes, l'únic classicisme ideal possible, és el que nosaltres atribuim a Catalunya i esperem que si
fer alguna modificació per superficial que sigui, hi pot ajudar molt el classicisme dialèctic, des del moment que com hem dit pot tenir la facultat de fer
amb les coses de llur pàtria, nosaltres podem identificar el més alt dels classicismes amb ço que és català, fent-los solidaris de tal manera que l'home que
culmina —com examinarem en el penúltim capítol d'aquesta obra— en un classicisme. Hi ha, doncs, un fet general en la història del món i de les cultures: és
àdhuc les coses més serenes; que, en nosaltres, adverteix, àdhuc els classicismes són romanticismes. Però també aquest estat té els seus perills: el
a la puresa i a la independència. V La missió cultural. Classicisme Estudiem, primer que tots els altres, els antics grecs i sempre els
—desviació que porta a l'afluixament, al deixatament. Renaixença i classicisme coincideixen en les finalitats últimes; la vigoria renaixentista només

  Pàgina 1 (de 10) 50 següents »