DispersionsDispersions   Distribució cronològicacronològica
Distribució
  Distribució geogràficadialectal
Distribució
  Lemes:
  reset   aplica
disseny M 3173 oc.
Incloure lemes secundaris
  Filtres
 
     Filtre per autor
     Filtre per títol
     Filtre per any de publicació
     Filtre per tipus  
     Filtre per traducció  
     Filtre per varietat  
CTILC (1833-2020)
Imprimir  
CONCORDANCES D'UN LEMA
  Enrere Nova consulta
 
 
Lema:  Coincident amb disseny Freqüència total:  3173 CTILC1
  Mostra sobre el resultat     Quantitat:  aleat. línia punt a punt Quantitat per pàgina: 
  Ordenació:
referències integrades

Anàlisi musical. [L'Ermità fa oració acompanyat de tocs de campana: el disseny de la solitud (5) és una simple escala cromàtica descendent, i
de Na Margarida, abans d'aparèixer N' Estel d'Or, l'orquestra repeteix el disseny de la presència (13). Al so d'un Allegretto grazioso al
cantada alternativament pels enamorats. Novament es deixa sentir el disseny de N' Estel d'Or (13) allargat pels sortilegis, i comença la
Acaba el quadre amb la presència del xilofon que mig amagat fa el disseny d'Estel d'Or (14), com a indicant que serà ella qui a la fi
la representació escènica, la mímica, l'oratòria, la redacció diserta, el disseny d'objectes utilitaris, i tantes d'altres, que de vegades no són únicament
així, amb la perfecció aconseguida, l'expressen. Igualment, en el disseny industrial, cal evitar que les noves formes arribin a impedir que
dels agents fluids entre el pintor i el natural, consenten un disseny detallista i nimi de les realitats exteriors. La forma, doncs, és
innumerables obstacles?... —Però, allà, cap obstacle no impedirà el disseny del nostre territori; escollirem el conreu que més convingui a cada
del casc La primera tasca que hom realitzava era el traçat del pla o disseny de l'embarcació. Per a això els mestres d'aixa es valien de llibres
simultània per temes i especialitzacions tan diversos com podrien ser el disseny industrial, el càlcul d'estructures, l'interiorisme i la planificació
de la construcció o en una sistemàtica investigació en la metodologia del disseny, que podrien ser els dos camins propis de l'Arquitectura. Ambdós camins
Introducció al Disseny industrial Comprensió del disseny industrial Com s'ha arribat al concepte
Introducció al Disseny industrial Comprensió del disseny industrial Com s'ha arribat al concepte El concepte de disseny industrial
del disseny industrial Com s'ha arribat al concepte El concepte de disseny industrial ha sorgit a posteriori de la seva pràctica, com moltes
De fet acabem de donar una definició del que es pretén que ha de ser el disseny industrial. Trobaríem d'altres maneres de definir-la. Com aquella altra
i consumidor pel gran industrialisme. Ara bé: ¿s'ha de limitar el disseny industrial només a aquesta funció? ¿Ha de cenyir-se estrictament a aquest
aquests factors de caràcter estètico-socials en el moment de concebre el disseny industrial. I encara n'hi hauran d'altres que encara que semblin a
aquesta mena de factors si es vol tenir una concepció completa del disseny industrial. A través d'aquesta descripció, d'aquest intent d'aproximació
d'aquesta descripció, d'aquest intent d'aproximació al concepte del disseny industrial, hem vist una sèrie de notes que serveixen no solament per a
s'enfronta i que constitueixen la seva raó d'inquietud estètica. Quan el disseny només era intuït La distinció entre artista i artesà és recent.
assenyalar, ja que continúa essent vàlid per a la concepció actual del disseny. Sempre que s'introdueix una variant de forma en un objecte sol ésser
més elementals de treball i les armes són els productes típics d'aquest disseny primitiu que per bé que no podem qualificar d'industrial, si conté ja:
d'una carrossa. I en els nostres temps actuals, que si bé existeix el disseny industrial encara no s'ha arribat a considerar com una necessitat, s'ha
no hauria d'haver estat possible si s'hagués seguit amb bon criteri de disseny industrial, un raonament lògic de l'aplicació racional del material. Quan
a aquells objectes que encara no es poden considerar del tot productes de disseny industrial per tal com són els que menys es fabriquen en sèrie i els que
per les arts liberals: mobles i objectes de certa exhibició. Quan el disseny ha pres carta de naturalesa La revolució industrial de finals del segle
es donés la impressió que s'anava més endavant que els altres. El disseny industrial va aconseguir carta de naturalesa en les grans indústries.
varen fer publicant a grans veus el nom del projectista. I aleshores el disseny industrial va prendre carta de naturalesa entre el públic i va néixer una
el públic i va néixer una nova professió: la de dissenyador. El cicle del disseny industrial Visió de conjunt Després de l'anterior descripció
donar ara una visió general dels diferents elements que intervenen en el disseny industrial i de com aquests elements s'interfereixen i s'entrecreuen,
present els materials fonamentals que intervinguin en la realització del disseny de manera que mitjançant un ús racional i eficient no es doni lloc a
muntatge i les d'embalatge del producte. Finalment, i un cop acceptat el disseny definitiu, s'haurà de donar la justificació dels valors que concorren en
s'haurà de donar la justificació dels valors que concorren en el disseny a l'objecte de facilitar la informació necessària per a la propaganda i
indispensable identificació del producte amb el venedor. Organograma del disseny Fabricant Possibilitats i capacitat del fabricant Procediments de
del consumidor Missió o funció Forma Acabat Elements i valors del disseny industrial L'article de consum Aquest element que abans havem calificat
La majoria de les vegades descansa sobre una base tradicional, i el disseny o els diversos dissenys que el representen en el mercat són les darreres
vegades descansa sobre una base tradicional, i el disseny o els diversos dissenys que el representen en el mercat són les darreres conseqüències d'una
de precedents abans de ser posats a la venda. Surt de l'esfera del disseny les raons d'existència o creació d'aquests productes. Correspondrà a
resultats de les campanyes de motivacions establir-ne la conveniència. Al disseny industrial només interessa de constatar la seva existència com una
tradició com l'hipotètic han d'ésser enfocats de la mateixa manera pel disseny industrial: considerar les possibilitats que tenen per a convertir-se en
unes millores. Si es fa així no s'haurà produit realment un autèntic disseny industrial, sinó una refosa. Uns altres factors molt importants a tenir
aquest terreny són purament subjectives i no tenen gaire a veure amb el disseny. De la mateixa manera que no veiem la palla en l'ull del veí, sempre
del dissenyador el fet de decidir si s'avé amb el seu gust fer un disseny destinat a un altre gust. Potser ara es comprendrà els motius que ens han
quals no s'han respectat les exigències mínimes que cal reclamar del bon disseny industrial d'un producte. Serà una qüestió de més o menys bon gust —depèn
es miri— afegir adorns en un objecte ben resolt des del punt de vista de disseny, sempre i quan no destorbin. Però serà molt pitjor si sota una primera
per encàrrec. No s'ha d'oblidar que un dels principals objectius del disseny és el de projectar productes que es puguin vendre en quantitat. Bo serà
tintes que a la llarga no prosperen. I es corre el perill de què un disseny de la competència triomfi sobre la pròpia timidesa. Al dissenyador li
abans de fer modificacions a la rutina establerta. Abans de projectar un disseny per a un industrial cal fer-se càrrec si el producte que es tracta de fer
altre punt que cal establir és la responsabilitat en la realització d'un disseny. I aquesta responsabilitat recau absolutament sobre la gerència
les experiències fetes en l'altra, encara que només fos portant a cap uns dissenys com únic mitjà de relació. Cosa, per altra banda, difícil de portar a cap

  Pàgina 1 (de 64) 50 següents »