×
Filtres |
|
|
|
|
Lema: Coincident amb educand |
Freqüència total: 101 |
CTILC1 |
posició és possible en presència de la realitat en front del presumpte | educand | en el cas present. En nom del respecte degut, és possible situar-se | exigència necessària a tot procés d'educació. Condició mínima perquè l' | educand | s'eduqui és que se'l deixi viure (Rousseau). Però aquesta | sinó descobrir amb mirada delicada totes les aptituds i capacitats de l' | educand | i fer-les efectives. Portar-ho tot al ple desenrotllament del propi | , del que no té valor al que té valor. I és evident que el nen, o l' | educand | en general, és inferior al mestre, representa, en la jerarquia dels | tant la direcció de la corrent amorosa? De la mateixa manera que no hi ha | educand | que sigui sempre educand ni educador que sigui sempre educador. L'educand | amorosa? De la mateixa manera que no hi ha educand que sigui sempre | educand | ni educador que sigui sempre educador. L'educand també educa i l'educador | educand que sigui sempre educand ni educador que sigui sempre educador. L' | educand | també educa i l'educador s'educa en el procés d'educació. La dialèctica | pedagogia, com el bon Pastor, no pot saber més que d'escola diversa i d' | educand | divers. Entengui's que, amb la nostra divisió del què és pedagògic i del | de les nostres escoles, ofegar en les ànimes senzilles dels vostres | educands | aquesta mala herba que destrueix les sanes arrels de la vida social. Una | obra fareu, Mestres de les Escoles de Rubí, si inculqueu en els vostres | educands | aquest sentiment de disciplina! si aconseguiu infiltrar-lo en el cor | el valor concret del seu treball, i sense precisar les etapes de l' | educand | a mesura que avença dins el mecanisme dels programes i sense posseir una | Rudiments de tipografia per als | educands | de l'Escola-obrador del Grup Benèfic Primera part La caixa La | En primer lloc es preparen els folis en la forma que s'hagi concretat. L' | educand | haurà observat en els llibres que l'avinentesa ha posat en les seves | adequada a la paraula que ha d'escriure-s'hi. Serà convenient que l' | educand | posi atenció en l'original que li sigui donat, ja que per a la | homes han separat i preparat, sinó allò que millor escau a la natura de l' | educand | . A més, dins la teoria de la imatge gràfica el procediment és impecable. | a ser respectuós envers el fill —respecte que d'altra banda mereix tot | educand | —, que se li doni tracte afectuós, es fomenti el diàleg confident i | clima de delicadesa i de respecte molt accentuat envers les persones dels | educands | d'ambdós sexes. No voldríem oblidar de dir als educadors que no permetin | de fer iniciacions sense mandat o permís dels pares. Quan trobin l' | educand | de qui no pren cura la família ni l'escola, llavors podran ajudar-lo en | coeducatiu. Quant a l'ensenyament superior, la coeducació troba els | educands | en una edat més madura; per això, sense menysprear-ne els perills, tenen | provenir de causes diferents, com és ara de situacions particulars dels | educands | , de punts de vista dels educadors, de les variants del sistema i de les | ni més, als actes de masturbació i que, parlant o escrivint, donessin als | educands | la impressió que aquesta mena d'actes no tenen importància en el procés | en el tractament Pel que fa, finalment, al tracte que cal donar als | educands | que es troben implicats en aquests problemes, cal dir que no està pas bé | bé d'aprofitar el que es pugui a fi d'aixecar l'esperit decaigut de l' | educand | i ajudar-lo a obrir-se a la persona que, amb honestedat, perícia i | i l'experiència en donen bon testimoni, i prescindir-ne, per a un | educand | cristià, seria funest. III Les relacions sexuals abans del | sentit, posarem tot el nostre esforç per desenrotllar en els nostres | educands | la consciència crítica de les realitats sòcio-polítiques que, il·luminada | fàcil, de simple transferència de coneixements de l'educador a l' | educand | . Quins són aquests coneixements no és pas cosa que sigui ben clara, i | és allò que feien, fins ara, família i escola—, val molt més preparar els | educands | per a que esdevinguin inventors de noves formes de convivència que | haver acord sobre la finalitat de l'educació. Ignorem què cal fer amb els | educands | , per a quin món els preparem, i, en conseqüència, els proporcionem una | pecat original ha fet perdre la noció de límits. Hem de proporcionar a l' | educand | una llibertat psicològica per tal que assoleixi una llibertat ontològica, | O profetisme, o observació i humilitat. Heus ací la nostra disjuntiva. L' | educand | , subjecte a l'evolució històrica Tot allò que cau sota les coordenades | fracàs; és canvi d'ambient, de teló de fons); no es troba també en crisi l' | educand | ? Creiem que l'educand també canvia de signe; no és l'educand que comença | de teló de fons); no es troba també en crisi l'educand? Creiem que l' | educand | també canvia de signe; no és l'educand que comença en el Renaixement, | en crisi l'educand? Creiem que l'educand també canvia de signe; no és l' | educand | que comença en el Renaixement, l'educand que freqüenta el Col·legi Romà | també canvia de signe; no és l'educand que comença en el Renaixement, l' | educand | que freqüenta el Col·legi Romà de la Companyia, el Col·legi Clementí dels | canvis de signe. ¿Quin és el signe distintiu de les profunditats de l' | educand | de la crisi present, que pot no ésser encara l'educand del nou moment | profunditats de l'educand de la crisi present, que pot no ésser encara l' | educand | del nou moment històric, però que certament no és l'educand de la fase | encara l'educand del nou moment històric, però que certament no és l' | educand | de la fase històrica que acabem de passar? Certament, el nostre educand | l'educand de la fase històrica que acabem de passar? Certament, el nostre | educand | manifesta l'impacte cristià, encara que sigui ateu; cristianisme que | asiàtic. Dogma i Mística. Però aquest fons que necessàriament assenyala l' | educand | , presenta canvis fonamentals. Creiem que són completament passades totes | és greu. És hora de reflexionar i de revisar. Hi ha una dissociació entre | educand | , d'una part, i educador i sistema educatiu de l'altra; de vegades es | contra tot un conjunt que ja no se'ls adiu. Pot desplaure'ns, però l' | educand | ha canviat, és fruit de l'ambient actual, que és ambient de rebel·lió i | naturals. Fins ara n'hi havia prou d'ensenyar aquesta armadura als | educands | perquè l'acceptessin, tard o d'hora, com a regla de vida. Potser no es | sabut veure-hi una "regla de vida". Heus ací una característica de l' | educand | que ja tenim entre nosaltres, o que aviat arribarà a la seva plenitud. El | la seva ciència, no els seus "sermons". Una altra característica de l' | educand | actual és la seva por que l'enganyin; recela de tot allò que li diuen o | ja ben segur? Però, ¿i si llavors ja no hi fóssim a temps? Auscultem l' | educand | , analitzem serenament, i, després, que comencin els assaigs que ens han | a les innovacions pedagògiques del moment per a introduir-les entre llurs | educands | . Contrasta aquesta elasticitat amb la rigidesa de les ordres religioses | l'adult s'ha de fer infant per entrar al Regne. El drama pregon de l' | educand | No parlarem, ara, del drama que es desenvolupa a flor de pell, sinó del | drama entranyable de l'home, de tots els homes, i, per tant, de tots els | educands | . El nostre educand és un ésser esquinçat, és "anada" i "tornada", | l'home, de tots els homes, i, per tant, de tots els educands. El nostre | educand | és un ésser esquinçat, és "anada" i "tornada", fugida i retorn; i això | malparat, es manifesta malaltís. I l'ésser, en ell, ho és tot. El nostre | educand | és essencialment un fill pròdig, és fugida i tornada atapeïda i |
|