DispersionsDispersions   Distribució cronològicacronològica
Distribució
  Distribució geogràficadialectal
Distribució
  Lemes:
  reset   aplica
educand M 101 oc.
Incloure lemes secundaris
  Filtres
 
     Filtre per autor
     Filtre per títol
     Filtre per any de publicació
     Filtre per tipus  
     Filtre per traducció  
     Filtre per varietat  
CTILC (1833-2021)
Imprimir  
CONCORDANCES D'UN LEMA
  Enrere Nova consulta
 
 
Lema:  Coincident amb educand Freqüència total:  101 CTILC1
  Mostra sobre el resultat   línia punt a punt Quantitat per pàgina: 
  Ordenació: referències integrades

posició és possible en presència de la realitat en front del presumpte educand en el cas present. En nom del respecte degut, és possible situar-se
exigència necessària a tot procés d'educació. Condició mínima perquè l'educand s'eduqui és que se'l deixi viure (Rousseau). Però aquesta
sinó descobrir amb mirada delicada totes les aptituds i capacitats de l'educand i fer-les efectives. Portar-ho tot al ple desenrotllament del propi
, del que no té valor al que té valor. I és evident que el nen, o l'educand en general, és inferior al mestre, representa, en la jerarquia dels
tant la direcció de la corrent amorosa? De la mateixa manera que no hi ha educand que sigui sempre educand ni educador que sigui sempre educador. L'educand
amorosa? De la mateixa manera que no hi ha educand que sigui sempre educand ni educador que sigui sempre educador. L'educand també educa i l'educador
educand que sigui sempre educand ni educador que sigui sempre educador. L'educand també educa i l'educador s'educa en el procés d'educació. La dialèctica
pedagogia, com el bon Pastor, no pot saber més que d'escola diversa i d'educand divers. Entengui's que, amb la nostra divisió del què és pedagògic i del
de les nostres escoles, ofegar en les ànimes senzilles dels vostres educands aquesta mala herba que destrueix les sanes arrels de la vida social. Una
obra fareu, Mestres de les Escoles de Rubí, si inculqueu en els vostres educands aquest sentiment de disciplina! si aconseguiu infiltrar-lo en el cor
el valor concret del seu treball, i sense precisar les etapes de l'educand a mesura que avença dins el mecanisme dels programes i sense posseir una
Rudiments de tipografia per als educands de l'Escola-obrador del Grup Benèfic Primera part La caixa La
En primer lloc es preparen els folis en la forma que s'hagi concretat. L'educand haurà observat en els llibres que l'avinentesa ha posat en les seves
adequada a la paraula que ha d'escriure-s'hi. Serà convenient que l'educand posi atenció en l'original que li sigui donat, ja que per a la
homes han separat i preparat, sinó allò que millor escau a la natura de l'educand. A més, dins la teoria de la imatge gràfica el procediment és impecable.
a ser respectuós envers el fill —respecte que d'altra banda mereix tot educand—, que se li doni tracte afectuós, es fomenti el diàleg confident i
clima de delicadesa i de respecte molt accentuat envers les persones dels educands d'ambdós sexes. No voldríem oblidar de dir als educadors que no permetin
de fer iniciacions sense mandat o permís dels pares. Quan trobin l'educand de qui no pren cura la família ni l'escola, llavors podran ajudar-lo en
coeducatiu. Quant a l'ensenyament superior, la coeducació troba els educands en una edat més madura; per això, sense menysprear-ne els perills, tenen
provenir de causes diferents, com és ara de situacions particulars dels educands, de punts de vista dels educadors, de les variants del sistema i de les
ni més, als actes de masturbació i que, parlant o escrivint, donessin als educands la impressió que aquesta mena d'actes no tenen importància en el procés
en el tractament Pel que fa, finalment, al tracte que cal donar als educands que es troben implicats en aquests problemes, cal dir que no està pas bé
bé d'aprofitar el que es pugui a fi d'aixecar l'esperit decaigut de l'educand i ajudar-lo a obrir-se a la persona que, amb honestedat, perícia i
i l'experiència en donen bon testimoni, i prescindir-ne, per a un educand cristià, seria funest. III Les relacions sexuals abans del
sentit, posarem tot el nostre esforç per desenrotllar en els nostres educands la consciència crítica de les realitats sòcio-polítiques que, il·luminada
fàcil, de simple transferència de coneixements de l'educador a l'educand. Quins són aquests coneixements no és pas cosa que sigui ben clara, i
és allò que feien, fins ara, família i escola—, val molt més preparar els educands per a que esdevinguin inventors de noves formes de convivència que
haver acord sobre la finalitat de l'educació. Ignorem què cal fer amb els educands, per a quin món els preparem, i, en conseqüència, els proporcionem una
pecat original ha fet perdre la noció de límits. Hem de proporcionar a l'educand una llibertat psicològica per tal que assoleixi una llibertat ontològica,
O profetisme, o observació i humilitat. Heus ací la nostra disjuntiva. L'educand, subjecte a l'evolució històrica Tot allò que cau sota les coordenades
fracàs; és canvi d'ambient, de teló de fons); no es troba també en crisi l'educand? Creiem que l'educand també canvia de signe; no és l'educand que comença
de teló de fons); no es troba també en crisi l'educand? Creiem que l'educand també canvia de signe; no és l'educand que comença en el Renaixement,
en crisi l'educand? Creiem que l'educand també canvia de signe; no és l'educand que comença en el Renaixement, l'educand que freqüenta el Col·legi Romà
també canvia de signe; no és l'educand que comença en el Renaixement, l'educand que freqüenta el Col·legi Romà de la Companyia, el Col·legi Clementí dels
canvis de signe. ¿Quin és el signe distintiu de les profunditats de l'educand de la crisi present, que pot no ésser encara l'educand del nou moment
profunditats de l'educand de la crisi present, que pot no ésser encara l'educand del nou moment històric, però que certament no és l'educand de la fase
encara l'educand del nou moment històric, però que certament no és l'educand de la fase històrica que acabem de passar? Certament, el nostre educand
l'educand de la fase històrica que acabem de passar? Certament, el nostre educand manifesta l'impacte cristià, encara que sigui ateu; cristianisme que
asiàtic. Dogma i Mística. Però aquest fons que necessàriament assenyala l'educand, presenta canvis fonamentals. Creiem que són completament passades totes
és greu. És hora de reflexionar i de revisar. Hi ha una dissociació entre educand, d'una part, i educador i sistema educatiu de l'altra; de vegades es
contra tot un conjunt que ja no se'ls adiu. Pot desplaure'ns, però l'educand ha canviat, és fruit de l'ambient actual, que és ambient de rebel·lió i
naturals. Fins ara n'hi havia prou d'ensenyar aquesta armadura als educands perquè l'acceptessin, tard o d'hora, com a regla de vida. Potser no es
sabut veure-hi una "regla de vida". Heus ací una característica de l'educand que ja tenim entre nosaltres, o que aviat arribarà a la seva plenitud. El
la seva ciència, no els seus "sermons". Una altra característica de l'educand actual és la seva por que l'enganyin; recela de tot allò que li diuen o
ja ben segur? Però, ¿i si llavors ja no hi fóssim a temps? Auscultem l'educand, analitzem serenament, i, després, que comencin els assaigs que ens han
a les innovacions pedagògiques del moment per a introduir-les entre llurs educands. Contrasta aquesta elasticitat amb la rigidesa de les ordres religioses
l'adult s'ha de fer infant per entrar al Regne. El drama pregon de l'educand No parlarem, ara, del drama que es desenvolupa a flor de pell, sinó del
drama entranyable de l'home, de tots els homes, i, per tant, de tots els educands. El nostre educand és un ésser esquinçat, és "anada" i "tornada",
l'home, de tots els homes, i, per tant, de tots els educands. El nostre educand és un ésser esquinçat, és "anada" i "tornada", fugida i retorn; i això
malparat, es manifesta malaltís. I l'ésser, en ell, ho és tot. El nostre educand és essencialment un fill pròdig, és fugida i tornada atapeïda i

  Pàgina 1 (de 3) 50 següents »