DispersionsDispersions   Distribució cronològicacronològica
Distribució
  Distribució geogràficadialectal
Distribució
  Lemes:
  reset   aplica
intel·lecte M 927 oc.
Incloure lemes secundaris
  Filtres
 
     Filtre per autor
     Filtre per títol
     Filtre per any de publicació
     Filtre per tipus  
     Filtre per traducció  
     Filtre per varietat  
CTILC (1833-2021)
Imprimir  
CONCORDANCES D'UN LEMA
  Enrere Nova consulta
 
 
Lema:  Coincident amb intel·lecte Freqüència total:  927 CTILC1
  Mostra sobre el resultat   línia punt a punt Quantitat per pàgina: 
  Ordenació: referències integrades

Eros Apunta i toca. Amb els ulls no li veieu l'arc, el veieu amb l'intel·lecte. Sou platònics, quin remei —i us parlo sense cap propòsit d'ofendre-us ni
biblioteca que mantenia sempre en fresc al cervell, als prestatges de l'intel·lecte i de la memòria, s'allerava a la influència de la calma de l'hora i del
res, no serveixen per a res. El sentiment és cosa humana, posada entre l'intel·lecte —i l'esperit— d'una banda, i de l'altra les passions i els instints del
qui "els noms propis són marques d'identificació recognoscibles no per l'intel·lecte, ans per la sensibilitat" (loc. cit., pàg. 41). Ara, nosaltres
per a mi una lliçó viva, puixant. No solament ha penetrat el meu intel·lecte, sinó que sovint s'ha gravat al meu cor amb signes de sang.
de la meva vida, en la sensibilitat i la voluntat més que no pas en l'intel·lecte. Un pur intel·lectual potser es riurà d'aquestes coses. Un artista, però,
límpid: són tot cor, són tot cap, tot ulls i orelles, intel·lecte i sentits; i, quan ho volen, es desmembren, i forma i color i
Perquè el lapse de temps ha estat tan gran que ultrapassa del tot l'intel·lecte humà. El nombre de mostres de tots els nostres museus no és absolutament
per la repugnància, típicament hegeliana, envers les distincions de l'intelecte i l'explicació causal (el famós Erkläten) i, de l'altra,
Tota escriptura intel·lectual és, doncs, el primer dels "salts de l'intel·lecte". Així com un llenguatge idealment lliure no podria assenyalar mai la
estat per a Joan Crexells ni un principi ni una fi. El treball del seu intel·lecte poderós s'esforçava a capir i sistematitzar ço que hi ha de permanent a
però, té, molt menys d'aparença que les seves components; en la màxima, l'intel·lecte percep en primera instància substàncies plenes, no el flux progressiu del
però en una regió més profunda de nosaltres mateixos, més enllà de l'intel·lecte, o si més no, en el seu perfil, neixen preguntes i ens desborden. Veieu
i home de càlcul, sense suar d'un modo excessiu ni haver-me malmès l'intel·lecte; havia sapigut arrodonir-me. Tenia quaranta dos anys i es pot dir que
sense que els calgui fer-ho passar per uns mecanismes com els del nostre intel·lecte. Només interessa l'home, perquè només l'home es troba en la situació
que acaben així per anar lligades amb el funcionar mateix del nostre intel·lecte. I també resulta que no tenir-ne un de propi, que sigui ben bé nostre, pot
de la nostra percepció només funciona a través dels mecanismes del nostre intel·lectea uns termes captables i comprensibles per la raó. El camí per a
aplicables totes aquestes possibilitats dels nostres sentits i del nostre intel·lecte és la realitat perceptible en la qual existim, la del món perceptible, i
en tant que quedarien excloses del camp d'acció del nostre intel·lecte i, per tant, de les nostres percepcions. I aleshores no ens seria
podríem esmentar la vella afirmació realista que tot allò que hi ha en l'intel·lecte —i en la imaginació, és clar— ha passat pels sentits i, per tant, ha
les coses successivament, perque les coneixèm per medi de nostre intel·lecte. Però, aquest coneixement, no és directe. I per això, no podèm
pel nostre jo, amb la idea de lo successiu, que ve d'aquest intel·lecte nostre. Si volèm entrar en el veritable coneixement de les coses, debèm
és nostre jo, el que deu arribar a una auto-conciencia,intel·lecte, orgue intermediari. La idea de lo etern, doncs, no ha de
Aixís ens posarèm en el camí, de que la nostra voluntat es redressi. L'intel·lecte vol que visquèm, mecànicament, perque ell és quelcòm de mecànic. Per això
és quelcòm de mecànic. Per això hem de seguir a l'instint, encara que l'intel·lecte, amb sa pobre llum, vulga fer-nos veure que anèm equivocats. Acceptèm tot
relativa felicitat, ho demostra la filosofía estòica. Es a dir: que l'intel·lecte, la raó, jamai ens resoldrà cap problema de la vida. Que, per altra
realitzades sinó per aquells que tenen una facultat especial, amb un intel·lecte naturalment dotat per a realitzar-les. Per tant, tota explicació que
saber que vivim; segona: per traure-nos de davant el sofisma que entela l'intel·lecte. Si poguessim somniar! Bah! Ni cal intentar-ho. I és que de bo de veres
desitgen oïr per cobrir les passions nodridores adés i ara del cor i de l'intel·lecte. VI El perdre el temps —No comparteixo aquestes opinions que per
lo que entenguèm per Veritat, doncs ella es formada, no pel mecanisme del intel·lecte, sinó, amb el mecanisme del intel·lecte, i per tot lo que integra
es formada, no pel mecanisme del intel·lecte, sinó, amb el mecanisme del intel·lecte, i per tot lo que integra l'individu. Es el nostre cór, la nostra
modalitats d'ofici, sempre que el pinzell obeeixi a les direccions de l'intel·lecte i als impulsos del sentiment. Aquí veureu soques d'arbre en què la pasta
Un gran sentiment d'expectació, una profunda curiositat dels sentits i l'intel·lecte, m'atreien, ara fa quatre anys, vers les pintures prerrafaelites que
Decoració per als ulls de la gent, sí. Però ¿lliçó educadora per a l'intel·lecte de les multituts? Una pintura com aquella, tota reflexiva, tota
la idea de la seva superioritat comença a clarejar a l'horitzó del seu intel·lecte, i ben prompte s'engrandirà, s'engruixirà, i esclatarà, com un meteor. Jo
descobrir la seva complexitat, no la podia sentir. Ni el caràcter, ni l'intellecte, ni l'educació li permetien. I amb tot, era bona mare, car de mares
d'alguns segles el seu únic pa espiritual i ajudava a la formació del seu intel·lecte per mitjà de l'escrit, constituint, al costat de la literatura oral
meditació importa l'aplicació de les dues facultats de l'esperit: intel·lecte i voluntat. La consideració piadosa sense mocions afectives, seria un
potser massa i tot, si el primat de la meditació ascètica pertany a l'intel·lecte o a la voluntat. I entre els apassionaments de la controvèrsia hom ha
relacions entre aquests dos principis d'activitat espiritual, que són l'intel·lecte i la voluntat, i ficar-nos en una controvèrsia que l'agudesa dels antics
topar amb una incompatibilitat més radical, provinent dels motius que l'intel·lecte presenta a la voluntat per tal de fer-li odiosa o amable una cosa. Es
malgrat la multiplicitat de medis cognoscitius que usava el seu intel·lecte humà. Concretem l'argumentació, per fer-la més assequible a tothom. Posem
de la veritat, que s'imposa a tota consciència intel·lectiva. L'intel·lecte, per la seva mateixa condició essencial, es deu a la veritat, que és
amb el seu contrari, que és l'error. Quan ella es presenta com a certa, l'intel·lecte és incapaç de rebutjar-la sincerament. Què hi fa, doncs, que l'ànima de
d'una eterna joventut) i d'una saviesa que es plegaven als sentits, a l'intel·lecte i a la vida com la llum i l'aire damunt les coses. Fou (diu Bataillon amb
il·luminar, il·lusió, il·lustre, imbecil·litat, impel·lir, instal·lar, intel·lecte, intel·ligència, interpel·lar, libèl·lula, lil·liputenc, mal·leable,
Ascens i descens de l'intel·lecte Llibre de l'il·luminat doctor Ramon Llull Distinció IV que
rams, les fulles, les flors i el fruit; i, per raó d'aquesta visió, l'intel·lecte indica a l'afat que digui: que de la vegetativa procedeixen aquests
com de la flama procedeixen lluir i escalfar. Però, es meravella d'això l'intel·lecte i demana per quina causa la vegetativa té aquests actes. I llavors baixa
i entenent. Per aquests vuit graons exteriors a la vegetativa, baixa l'intel·lecte als dos primers graons que pertanyen a l'essència de la vegetativa, i des

  Pàgina 1 (de 19) 50 següents »