×
Filtres |
|
|
|
|
Lema: Coincident amb membrar |
Freqüència total: 59 |
CTILC1 |
pròpies d'ella. De l'acció de la planta I. L'intel·lecte | membra | amb la memòria, germana seva, les passions de la planta, i insinua a | feta. I llavors demana qui la posà abans en potència a la fusta. I | membra | la flama que fou en potència a la pedra abans d'ésser duta a l'acte per | actua sobre el subjecte. I llavors baixa a la memòria, germana seva, que | membra | l'exemple de la flama, que viu de la cera per mitjà del ble, atreient la | accidents, indaga la composició de la substància en la poma. I llavors | membra | , per mitjà de la memòria, germana seva, el que es digué a la distinció de | desitja copular, menjar, beure i haver delectació; per l'existimativa, | membra | la font i el lloc on té costum de caçar, i també el cèrvol i les altres | ni duta materialment a l'acte. Ergo... IV. Després | membra | l'intel·lecte les passions extrínseques del lleó, ço és, la | el mascle genera la famella i els seus instruments naturals. I llavors | membra | que en el mascle hi ha passions per les quals s'assembla a la famella, i | l'intel·lecte de quin mode el fetus rep la natura de la lleona. I llavors | membra | l'oïda l'exemple de l'empelt de la perera en la pomera, i que la perera | El tacte ateny en el lleó quantitat i qualitat, i l'intel·lecte | membra | les accions i les passions i els actes del lleó; i llavors demana si la | l'escalfar, etc., són parts substancials o accidentals del lleó. I | membra | la potència elementativa, en la qual hi ha quatre substàncies: una és el | de quin mode es composen les substàncies simples que hi ha en el lleó. I | membra | les accions, els actes i les passions permanents en el lleó, i coneix que | si el lleó, que està en potència en el lleó, és un individu. I llavors | membra | els abans dits capítols del lleó, amb els quals coneix que el lleó en | la sensitiva, i la imaginativa d'aquest lleó. Però, | membra | l'exemple dessús dit, i coneix que deriven de l'universal i natural | coneix el seu menjar, i la cabra, tot just nascuda, el seu enemic. Però | membra | el que s'ha dit en aquesta distinció, ço és, que en la forma general | en la qual hi ha l'entendre, l'estimar i el | membrar | , que pertanyen a l'essència racional. Amb ells el racional té actes més | demana de què depèn l'entendre en l'home, i semblantment l'estimar i el | membrar | ; si depenen d'un general i natural i espiritual intel·lecte, com | els què es fa la conjunció en el lleó com en l'home; però, de l'entendre, | membrar | i estimar en l'home no es pot dir el mateix; car la substància espiritual | ànima produeix l'ànima, de Sòcrates, deduïnt-la de potència a acte. Però | membra | que en la generació de Sòcrates el mateix Plató i Sòcrates participen en | dubta i demana si l'ànima de Sòcrates mor com el cos; aleshores | membra | Déu, que uneix l'ànima amb el cos sobrenaturalment, i per això coneix que | per què el sembrar, cuinar, etc., són actes de l'home. I llavors | membra | que en l'home hi ha l'elementar, el vegetar, el sentir, etc., als quals | el sacrificar, l'adorar, etc., etc.. I llavors reflecteix sobre si, i | membra | el raonar, car és raonable que l'home tingui les ciències lliberals per a | al racional, i al fi per al què és creat. Aquest fi és que Déu ha d'ésser | membrat | , entès i amat, justament, prudentment, etc., i això per raó de la seva | dolent: el bo perquè Déu és objectable lliurement per l'home, entenent, | membrant | i estimant, car això és digne i just per raó de la Divina Bondat, | cos s'allunya d'ell amb el sentir, l'imaginar, l'entendre, l'estimar i el | membrar | . I llavors membra la distinció del lleó, en la qual es diu que la | amb el sentir, l'imaginar, l'entendre, l'estimar i el membrar. I llavors | membra | la distinció del lleó, en la qual es diu que la imaginativa està inserida | també l'intel·lecte que l'ànima s'allunya amb l'entendre, l'estimar i el | membrar | perquè les espècies que adquirí mentre era en el cos restin en ella i | de l'ensenyança, del dejuni i de les altres coses semblants. I llavors | membra | l'intel·lecte el segon paràgraf, amb el qual coneix la solució d'aquest | seva acció demana sobre l'acció de la voluntat i de la memòria. I llavors | membra | els exemples abans dits, amb els quals coneix les accions de la voluntat | tingui acció, car és l'animal més noble, i és l'únic animal que estima, | membra | , entén i honora Déu, servint-lo. Déu certament ordenà totes les coses | la vegetativa el vegetatiu, vegetable i vegetar. I llavors | membra | la Natura Divina, que és una i trina, una per l'essència, i trina per les | Els accidents peregrins de la racionativa són: l'entendre, estimar i | membrar | la font, el lleó, etc., i la justícia, avarícia i les altres virtuts i | en l'home, car en ell l'una essència és espiritual, l'altra, corporal. I | membra | la primera causa, i la seva voluntat, a la qual la segona causa en res no | També demana l'intel·lecte si l'ànima és composta o simple. I llavors | membra | que la bondat de l'ànima racional, la grandesa substancial, etc., són ens | Encara demana l'intel·lecte si l'ànima separada té igualment el | membrar | , entendre i estimar, objectant Déu. I llavors ascendeix a la igualtat de | grandesa, etc., i al fi per al qual l'ànima és creada, ço és, entendre, | membrar | i estimar Déu; i com Déu, per la seva bondat, grandesa, etc., és | i amable, coneix que l'ànima en la pàtria té igual entendre, igual | membrar | i igual estimar. Del gènere de l'home I. Pel que abans s'ha dit | l'intel·lecte a la memòria, en la qual hi ha el memoratiu agent, que | membra | , el memorable possible, del qual el memoratiu en treu les espècies | possible, del qual el memoratiu en treu les espècies membrades, i el | membrar | intrínsec, amb el qual causa els actes extrínsecs peregrins. V. | Déu el caminar?— Mes ja de cop el tartaner saltava | membrant | de nou la polca de la nit: l'euga era estesa dins un aigua | oblit. Cara a ciutat un nou instint els mena. | Membren | el cel nocturn tot enrogit, el carrê amb tanta llum i tanta ofrena, | enllà negreja, estatge dels mosquits!... De res no fa cabal!... | Membrant | Vicent, com a tot'hora, feia ja temps que vora vora | enyorances, mescla de pena i goig intern, qui fa | membrar | les benaurances d'un somniat redòs d'hivern. I es sent la pau i | curials, lletges, esquifides i envejoses de la seua bellesa, que la negra | membrava | i era filla de corbs. Conta Carles Tristany que "Francesc Boga, un | —l'aigua de la terrissa i el pa eixut—: sols de | membrar | -vos, quan aquí medita, l'esperit en recapta fortitud. La | ço que amb ulls errants esguarda... I, morint, us | membra | a Vós Nostra Dona de la Guarda! IV A | i l'altre de la llengua hodierna, com forest i bosc, | membrar | i recordar, occir i matar, flum i riu, | ciutats antigues. ¿La sobirana mar o la jussana mar | membraré | ? i tants de llacs? o, Laris màxim, a tu; o a tu, Benac, | qui t'alces amb vastes ondes i amb remor marina? | Membraré | el port? membraré el moll qui tanca el Lucrí, o la mar qui el | amb vastes ondes i amb remor marina? Membraré el port? | membraré | el moll qui tanca el Lucrí, o la mar qui el bat amb l'ona | mallols que sembris en el camp, tapa de femada rica i | membra | de donar-los molta terra; pedres poroses o conquilles lletges |
|