DispersionsDispersions   Distribució cronològicacronològica
Distribució
  Distribució geogràficadialectal
Distribució
  Lemes:
  reset   aplica
quadre A 45 oc.
quadre M 7578 oc.
Incloure lemes secundaris
  Filtres
 
     Filtre per autor
     Filtre per títol
     Filtre per any de publicació
     Filtre per tipus  
     Filtre per traducció  
     Filtre per varietat  
CTILC (1833-2020)
Imprimir  
CONCORDANCES D'UN LEMA
  Enrere Nova consulta
 
 
Lema:  Coincident amb quadre Freqüència total:  7623 CTILC1
  Mostra sobre el resultat     Quantitat:  aleat. línia punt a punt Quantitat per pàgina: 
  Ordenació:
referències integrades

sense confessió. Era una peça rectangular, a penes de vint metres en quadre, i el lloc era solitari: sense arbres ni ocells, quasi sense records.
occidental del XX, "barbàrie" és tot el que posa en perill el quadre de condicions dins el qual es produeix l'operació intel·lectual tal
seva. Fóra curiós d'establir, en uns novel·listes de primera fila, un quadre de paral·lelismes entre l'edat dels personatges —l'edat que es diu que
que, quan fan escorcolls, cremen o destrueixen rosaris, estampes, quadres i imatges religioses). Diu que un milicià dels conspicus de la Torrassa
vist l'alegre galeria on treballava, amb els llibres, les cortinetes de quadres blaus, la banderola catalana en un vas, un gravat del XVIII
homes per banda), però els franquistes disposen de millors quadres de comandament. Creu que guanyarà la guerra qui tingui la iniciativa
terrible bombardeig del 30 de gener. Es veuen els mobles, els quadres penjats (un bust de dona, estil Cases), un lavabo romput. És una
rosa que sembla menar en una altra dependència. D'un dels murs pengen dos quadres vagament poètics, amb pastors i pastores massa vestits que es
ens hem de tornar a reunir. —Com l'identificaré? —pregunta ell. —Camisa a quadres i la butxaca superior de l'americana al costat dret. De les dotze a dos
el germà més menut —el més endimoniat—, Joanet, mentre treballàvem en el quadre d'arròs, li tiràvem terrossos de fang i sortíem corrents pel camí, amb
molt poc—, llogava la petita per donar les garbes als plantadors. Els quadres d'arrossers s'estenien per totes bandes, coberts d'aigua i amb el fang
tirandes a la mà, anava sembrant-les a dret i esquerra, de manera que els quadres quedaven després coberts de garbes, com de punts negres, surant sense
de les vainés coronades de flors ni les mentides de nacre dels quadres del paradís sensual de la Polinèsia. Amb Poroi, amb la seva dona i els
la tensió social i ideològica. Dominar la Història, promoure dirigents i quadres, anar a poc a poc; això és el que ens convindria. Si no sabem o no podem
econòmiques, socials i humanes d'extrema indignitat. No cal refer un quadre de la servitud en què caigueren llavors els homes del camp transformats
visió de les necessitats essencials del país establiren de bell nou els quadres rectors de la societat catalana. Des dels primers instants foren homes
dels catalans durant l'època pactista. Incapaços de fer-se un nou quadre mental, esporuguits davant l'Estat llunyà, però satisfets amb les
muntat tot un taller per repintar-les recomponent-les: quadre d'una amb rodes d'una altra, i tubulars d'una altra encara. No
i sabata negra. Anava molt neta. I li agradava molt el cafè. Tenia un quadre penjat amb un cordill groc i vermell, que figurava tot de llagostes amb
meu, i jo vaig pensar què diria mossèn Joan si un dia podia veure el quadre de les llagostes amb el cap tan barrejat, que mataven a cops de cua...
les molles. Volia que el descalcés i que li posés les sabatilles, de quadrets, de dos colors, de cafè amb llet. Després d'haver reposat una estona
m'explicava això, ells estaven enfilats damunt d'una cadira, davant del quadre de les llagostes amb cap de persona, que sortien d'aquell pou tan ple de
que ja es pentinava per ficar-se al llit. Vaig posar els nens davant el quadre de les llagostes i els vaig dir que les miressin i amb la senyora
l'Antoni. La senyora Enriqueta que es feia vella de pressa va regalar el quadre de les llagostes a la Rita, perquè sempre te'l miraves quan eres
per vici. Vaig obrir el calaix de la tauleta de fusta blanca amb hule de quadrets al damunt i en vaig treure el ganivet de pelar patates que tenia la punxa
peça insuficient, doblegant-se com els contorsionistes per fer espai als quadrets, a les estampes, als documents amb signatura règia o als retrats
innocents, Frederic s'oblidava del ploriqueig agre de la seva dona i del quadre familiar. Moltes nits Frederic les passava fora de casa sense donar cap
en unes cadires rústegues pintades de verd de regadora. Entre els altres quadres hi havia falsos Grecos, falsos Goyas, falsos Riberas. No és que en
i del Comte. Danses de follets i vermadores.] Escena Acte I. Quadre I. [Interior del palau dels Comtes.] Quadre II. [Ermita
Acte I. Quadre I. [Interior del palau dels Comtes.] Quadre II. [Ermita de muntanya.] Acte II. Quadre únic. [Camp
dels Comtes.] Quadre II. [Ermita de muntanya.] Acte II. Quadre únic. [Camp erm a la vora del mar.] Acte III. Quadre I.
Quadre únic. [Camp erm a la vora del mar.] Acte III. Quadre I. [Interior del Castell.] Quadre II. [Explanada del
del mar.] Acte III. Quadre I. [Interior del Castell.] Quadre II. [Explanada del Castell, dominant el mar.] [Època i país
Castell, dominant el mar.] [Època i país imaginaris.] Acte primer Quadre I Argument. [Mentre se celebra una festa al palau dels Comtes,
exposa la idea del càstig; (4) contesta En Bernat amb decisió.] Quadre II Argument. [És de nit. A una ermita solitària damunt un puig
l'orquestra el tema de l'àguila (9) en temps lent i majestuós.] Quadre I Escena I [Interior del palau dels Comtes. Comte,
i la Comtessa lluita per deturar-lo, caient esmortida).] [Teló ràpid] Quadre II Escena II [(A la dreta, interior d'una ermita. A
el tonell de vi.] [Teló lent] [Final del Segon Acte] Acte tercer Quadre I Argument. [En Bernat es presenta davant el Rei, Reina, filles
amb ondulant i suau arpegiat d'arpa primer, i piano després. Acaba el quadre amb la presència del xilofon que mig amagat fa el disseny d'Estel d'Or
14), com a indicant que serà ella qui a la fi trobarà la copa d'or.] Quadre II Argument. [En Bernat està tot sol davant la mar deserta i se
damunt el tutti el tema del castell (3) en el metall.] Quadre I Escena I [(Interior del "Castell d'Iràs i no
a En Bernat que se'n vagi. Aquest fuig desoladament).] [Teló ràpid] Quadre II Escena II [(Esplanada, dominant la mar, amb unes
la ficció ambicionada. Sobre un sol pla, sobre la superfície del quadre, es fixaven l'aire i el moviment de les tres dimensions. La il·lusió dels
per l'esclat visual de la naturalesa, s'aboca a repetir-la sobre el quadre fins en els detalls més petits, i hi reïx. Els mateixos italians
rafaelina, o la "cosa mentale" de Leonardo, penetrarà en el quadre per tal de conferir-li un destí de conjunt. Si, en un principi, podríem
altra repercussió estètica, no menys important que la de l'ordenació del quadre. De la conjunció del sensual i l'intel·lectual naix, per a l'art europeu,
exigències que un concepte de bellesa, estrictament plàstic, imposa al quadre: açò, i d'una forma franca, no ho faran sinó els pintors abstractes del
la raó, amb l'optimisme, amb la bellesa, amb la serenitat que hi ha als quadres de Leonardo? L'inexhaurible tríptic del Bosco mescla l'admonició bíblica
digna de pintar-se. El pintor del Renaixement ha trobat unes lleis per al quadre —simetria, proporció, harmonia—: aquestes regiran per als seus
déu de la mitologia erudita, que no té existència sinó com a motiu d'un quadre, havia de representar-se amb uns trets de perfecció sensual que no tenien

  Pàgina 1 (de 153) 50 següents »